آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری 12میلیارد ریال به شرکت گازبدهکار است

ایرنا نوشت ، مدیرکل آموزش وپرورش چهارمحال وبختیاری گفت: براساس اعلام شرکت گاز بدهی واحدهای آموزشی و اداری آموزش و پرورش استان به این شرکت 12میلیارد ریال است.

بهروز امیدی روز چهارشنبه در نشست فرهنگیان و مدیران مناطق 17گانه آموزش وپرورش با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:این بدهی تا پایان سه ماهه اول امسال بوده است وهم اکنون قطع شدن گاز واحدهای آموزشی یکی از مشکلات مدارس است.
وی،به اجرای طرح اسکان میهمانان نوروزی در مدارس اشاره کرد و گفت: در صورت قطع شدن انشعاب های مختلف به دلیل بدهی به شرکت های خدمت رسان استان، خدمات رسانی به مسافران با مشکل مواجه می شود.
امیدی،کمبود شدید منابع مالی را یکی از مشکلات دولت عنوان کرد و گفت: تا سال گذشته بدهی آب و برق، گاز وتلفن واحدهای آموزشی استان 20 میلیارد ریال از سال های بوده که از این میزان 12میلیارد ریال سال گذشته تسویه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان،به کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مشکلان اشاره کرد و گفت:سال گذشته 700نفر بازنشسته و امسال نیز 700نفر نیروی بازنشسته و2 برابر این تعداد نیز تقاضای نقل و انتقال فرهنگیان را داشتیم .
امیدی،به بالا بوده میزان تقاضای نقل و انتقال فرهنگیان استان اشاره کرد وگفت: این تقاضاهای شدید و شکننده یکی از معضلات آموزش و پرورش بوده است.
وی،در ادامه به سازماندهی و ساماندهی نیروهای تربیت بدنی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت:نیروهای تربیت بدنی در زمان استخدام تعهد خدمت 10 ساله در مناطق محروم داشتند که به دلیل نبود امکانات در این مناطق ،بیشتر زمان این مربیان در بخش های غیرمرتبط گذرانده می شد.
مشاور مدیرکل آموزش وپرورش در امور بانوان چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به نقش زنان در محور تعلیم و تربیت در خانواده، آموزش و پرورش و اقتصاد مقاومتی گفت:از مجموع 15 هزار و 46فرهنگی که در آموزش و پرورش استان فعال هستند، هفت هزار و 198نفر از جامعه زنان است.
پروانه ارزانش،با اینکه نیمی از نیروهای فکری استان زنان هستند، افزود:در بحث اقتصاد مقاومتی به حضور زنان در عرصه های مدیریتی توجه ویژه شود.
وی گفت: در ادبیات جدید وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می شود، توسعه پایدار است مولفه توسعه پایدار ایجاد خرد جمعی و مشارکت جمعی است که این مشارکت زمانی اتفاق می افتد که بتوانیم از تمام نیروهای متخصص جامعه خود استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: حضور زنان و مردان در کنار یکدیگر یک اولویت است و اگر قرار است که توسعه پایداراتاق بیافتد باید از جامعه زنان و مردان در کنار هم استفاده شود.
ارزانش اظهار داشت: باید از نیروهای زن در مدیریت استان هم استفاده شود و زنان در حاشیه دیده نشوند.
قاسم سلیمانی دشتکی ،استاندار چهارمحال وبختیاری در این نشست اعلام کرد:آموزش و پرورش با ظرفیت نیروی انسانی و ارتباطی مستقیمی که با جمعیت زیادی از معلمان و دانش آموزان دارد نقش مهمی در فرهنگ سازی و تبین اقتصاد مقاومتی دارد و برای ترویج آن برنامه ریزی کند.
گفتنی است ،هم اکنون بیش از 15هزار فرهنگی در مدارس استان چهارمحال وبختیاری مشغول آموزش 180 هزار دانش آموز هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =