شرکت رولز-رویس از طرحی برای کشتی‌های آینده رونمایی کرده که حمل و نقل دریایی را به طور کامل متحول خواهد کرد. نسل جدید کشتی‌ها می‌توانند از راه دور و تنها توسط ۲ کاپیتان از یک اتاق کنترل مرکزی در دریاها هدایت شوند.

در این طرح دو کاپیتان کشتی در اتاق کنترل ویژه‌ای قرار دارند که با استفاده از فناوری هولوگرافی می‌توانند تمامی قسمت‌های کشتی را مشاهده و فرمان‌های لازم را صادر کنند. استفاده از هولوگرافی مانند فیلم‌های علمی-تخیلی امکان مشاهده سه بعدی همه اجزای کشتی را به صورت مجازی در اتاق کنترل می‌دهد. 


سنسورهای به کار رفته در این کشتی به نوعی است که همه اطلاعات لازم از فضای بیرون مانند وجود کوه‌های یخی یا کشتی‌های دیگر در اتاق کنترل قابل دسترسی است. مقام‌های رولز رویس می‌گویند نسل بعدی کشتی‌ها بدون حضور تنها یک ملوان روی کشتی خواهد بود  و هدایت آنها در اقیانوس‌ها و دریاها تنها از یک مرکز کنترل صورت بگیرد.




مقام‌های رولز رویس می‌گویند کشتی‌های کاملا بدون سرنشین تا  سال ۲۰۲۰ می‌توانند به آب انداخته شوند و کار خود ار شروع کنند. جانشین مدیر عامل رولز رویس با اعلام این طرح تاکید کرده که به کارگیری این فناوری‌ها قطعی است و اکنون تنها مسئله زمان اجرایی شدن کامل آن وجود دارد. 

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    13 1
    خوراک بر و بچ سومالیه
    • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      1 0
      اتفاقا دیگه برو بچ سومال هیچ کاری نمیتونن بکنن چون دیگه کاپیتانی نیست که گروگان بگیرن ولی خوراک ابر هکراست