شهرک القاع دربقاع شمالی( شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه) 24 ساعت کامل در معرض جنگی مهلک با تروریست های تکفیری قرار داشت و یک روز خونین را سپری کرد

اما همپیمانان آل سعود همچنان بر حمایت از تروریست ها و جلوگیری از آزادسازی مناطق اشغالی لبنان اصرار می کنند.

براساس آمار شبه نهائی در دو عملیات تروریستی بامداد و شامگاه دیروز(دوشنبه) هشت انتحاری داعشی، دست کم پنج انسان بی گناه شهید و 25 تن دیگر زخمی شدند و حال برخی از آنها وخیم است.
همپیمانان آل سعود مانند « سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی»،« اشرف ریفی» وزیر مستعفی دادگستری ، « خالد ضاهر» نماینده مجلس و حتی « سعدالحریری» همپیمان ورشکسته سیاسی و اقتصادی رانده شده از ریاض همچنان از تروریست های تکفیری حمایت و جنایت های تروریستی انتحاری آنها را توجیه می کنند.

آنها همسو با تروریست های تکفیری و رژیم های سعودی و صهیونیستی و آمریکا می گویند که تا مقاومت در سوریه با تکفیری ها می جنگد، شهرها، شهرک ها و روستاهای لبنان در معرض هجمه های تروریستی انتحاری قرار دارند.
روزنامه لبنانی السفیر نوشت: قدرت الهی ، هوشیاری ارتش و شهروندان قهرمان القاع از لبنان، حمایت کرد و همه اهداف سریال انفجارهای تروریستی تحقق نیافت و تعداد قربانیان این جنایت هولناک زیاد نشد.

برخی منابع خبری گفته اند که هدف اصلی گروه های تروریستی تکفیری این بوده است که انتحاری ها به ضاحیه جنوبی بیروت برسند و در این منطقه به ویژه زمان برگزاری مراسم احیا خود را منفجر کنند اما در شهرک القاع توطئه آنها رونمائی و مجبور شدند در همین شهرک دست به جنایت بزنند.
بعداز چهار انفجار تروریستی پی در پی ( هر ده دقیقه یک انفجار) در بامداد دوشنبه ( حوالی ساعت 4 صبح) توسط تروریست های انتحاری که به شهادت 5 انسان بی گناه و زخمی شدن 17 تن دیگر منجر شد، تروریست ها بار دیگر به شهرک القاع بازگشتند و ساعت 22:15 دوشنبه شب به تجمعی که مقابل کلیسای مارالیاس در میدان مرکزی شهرک برای همبستگی با خانواده شهدای عملیات تروریستی بامداد برگزار شده بود، حمله کردند.
برخی آمارها تعداد زخمی های انفجاری های تروریستی شب گذشته را حدود 21 تن اعلام کرده است.
همه انتحاری های شرکت کننده در این دو جنایت تروریستی به هلاکت رسیده اند.
دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در شراکتی توام با رقابت بخشی از خاک لبنان را اشغال کرده که شامل مثلث مرزی استان بعلبک – الهرمل از جمله بلندی های شهرک های القاع، راس بعلبک ، الفاکهه ، الهرمل ، العین ، اللبوه و عرسال در شمال و شمال شرق لبنان می شود که با سوریه هم مرز هستند.
ناظران تاکید دارند که علت ادامه اشغال بخش هائی ازخاک لبنان ادامه حمایت همپیمانان آل سعود در لبنان از گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیم های سعودی و صهیونیستی و آمریکا است.
همپیمانان آل سعود نه تنها با مبارزه مقاومت لبنان با گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش و جبهه النصره برای آزادسازی مناطق اشغالی لبنان مخالفت می کنند که حتی اجازه نمی دهند ارتش این کشور برای پاکسازی مناطق اشغالی از لوث وجود این گروه ها اقدام کند.

برخی رسانه های لبنانی از جمله السفیر نوشته اند که گروه های تروریستی تکفیری و برخی گروه های سیاسی لبنانی که به همپیمانان آل سعود معروف می باشند، در صدد هستند تا با گروگان گرفتن شهرک های مرزی و اهالی آن، مقاومت لبنان را تحت فشار بگذارند تا به خروج از سوریه و دست کشیدن از نبرد با تروریست های تکفیری، وادار شود.
روزنامه السفیر نوشت: اما گروه تروریستی تکفیری داعش با جنایت تروریستی دیروز و استفاده از انتحاری ها ، بمب ها و مرگ سیاه نتوانست شهرک القاع و مردم آن را به گروگان بگیرد.
در حمله بامداد دوشنبه ، چهار انتحاری تکفیری در فاصله زمانی ده دقیقه خود را منفجر کردند که به شهادت و زخمی شدن تعدادی انسان بی گناه منجر شد و خودشان هم به هلاکت رسیدند.

** جزئیات دو جنایت تروریستی انتحاری

اوایل بامداد دوشنبه « شادی مقلد» از اعضای خانواده مقلد متوجه تحرکات مشکوک چهار ناشناس را نزدیک منزلش درشهرک القاع می شود و درصدد شناسائی هویت آنها می شود و آنها خود را نیروهای امنیتی ارتش لبنان معرفی می کنند اما او قانع نمی شود و با نزدیکترین پایگاه ارتش تماس می گیرد.
مقلد که مطمئن می شود آنها تروریست هستند با اسلحه خود به سوی آنها شلیک می کند و یکی از انتحاری ها هم در واکنش خود را نزدیک منزل او منفجر می کند.
حدود ده دقیقه بعد نیروهای ارتش می رسند و مردم هم با شنیدن صدای انفجار جمع می شوند و در این اثنا انتحاری دوم خود را بین آنها و نزدیک خودرو نظامی منفجر می کند که به زخمی شدن تعدادی از جمله منجر می شود.
انتحاری سوم هم هنگامی که امبولانس کلیسای شهرک القاع لبنان برای انتقال مجروحان در محل انفجار حاضر می شود، خود را بین مردم و نزدیک امبولانس منفجر می کند.
انتحاری چهارم هم با فاصله ده دقیقه خود را در محل منفجر می کند که به شهادت 5 تن و زخمی شدن تعدادی دیگر از انسان های بی گناه منجر می شود.
برخی منابع گفته اند که در عملیات تروریستی شامگاه دوشنبه احتمالا یک یا دو تن از انتحاری ها زن بوده اند.
در بیانیه ارتش لبنان هم در خصوص جنایت تروریستی شامگاه دوشنبه آمده است: ساعت 22:15 یکی از دو انتحاری سرنشین یک موتورسیکلت ، نارنجکی را به سوی تجمع کنندگان مقابل کلیسای مارالیاس شهرک القاع پرتاب و سپس کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.
« در ادامه راننده موتورسیکلت ( انتحاری دوم) نیز خود را در همان منطقه منفجر کرد اما یک انتحاری دیگر با اقدام به موقع نیروهای امنیتی ارتش لبنان مجبور شد خود را در مکانی دیگر منفجر کند که تنها خود به هلاکت رسید».
در ادامه بیانیه ارتش لبنان آمده است: انتحاری چهارم نیز تلاش کرد تا خود را در یکی از مراکز نظامی منفجر کند اما یکی از نیروها او را هدف گرفت و در نتیجه خود را در منفجر کرد و تنها خود به هلاکت رسید.
براساس این گزارش، نیروهای ارتش لبنان به طور گسترده در شهرک القاع حضور دارند و ورودی و خروجی های شهر را بسته و کنترل می کنند.
روزنامه لبنانی السفیر نوشت که رزمندگان حزب الله و نیروهای « کمیته های مردمی» در شهرک القاع و مردم این شهرک و شهر هرمل به کمک نیروهای ارتش لبنان آمده اند تا دو انتحاری دیگر را که گفته می شود در باغ های شهرک مخفی شده اند، پیدا کنند.
نیروهای ارتش لبنان به دنبال قطع کامل برق شهرک از نیمه شب گذشته در اثر انفجار ایستگاه اصلی برق مبادرت به پرتاب مستمر گلوله های منور کردند و مردم به درخواست ارتش در خانه ها باقی ماندند و از شرکت در تجمع ها خودداری کردند.

مردم در شهرک های راس بعلبک ، اللبوه ، الهرمیل ، الفاکهه و الجدیده در آماده باش کامل بسر می برند تا از هر گونه اقدام تروریستی انتحاری جلوگیری کنند.

کمربندهای انفجاری تروریست های تکفیری انتحاری حدود دو کیلوم گرم وزن داشته و شامل مواد منفجره و ساچمه های سربی بوده اند.
گفته می شود انتحاری ها درعملیات تروریستی شب گذشته بیشتر از بمب های دست ساز و نارنجک استفاده کرده اند.

منابع خبری اعلام کردند که اهالی شهرک های مرزی به دنبال انتشار اخباری از احتمال هجوم گروه های تروریستی تکفیری مستقر بر بلندی های اطراف این شهرک ها به ویژه عرسال ، راس بعلبک و القاع در ترس و نگرانی بسر می بردند تا اینکه نیروهای امنیتی آنها را مطمئن ساختند که حمله ای صورت نمی گیرد.
نیروهای ارتش لبنان در 24 ساعت گذشته با شلیک توپخانه محل استقرار و تحرکات گروه های تروریستی تکفیری را در بلندی های شهرک های مرزی لبنان با سوریه هدف گرفتند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =