۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

فرماندار رزن همدان گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 2 مدرسه‌ ابتدایی در روستاهای نوار و جامیشلو رزن ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از رزن ؛ فتحعلی حسینی، فرماندار این شهر از ساخت 2 مدرسه توسط بنیاد برکت در این شهرستان خبر دادو گفت: بنیاد برکت عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه را در زمینی به مساحت 300 مترمربع در روستای نوار از توابع بخش مرکزی رزن در سال 93 در استان همدان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت یک میلیارد و 85 میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه کرده است، گفت: حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز این طرح نیز توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تأمین شده است.

حسینی یادآور شد: این مدرسه‌ ابتدایی 3 کلاسه در یک طبقه احداث و در مهرماه سال گذشته بهره‌برداری شده است.

فرماندار رزن افزود: همچنین با کمک بنیاد برکت یک مدرسه‌ ابتدایی در روستای جامیشلو از توابع بخش مرکزی رزن احداث و بهره‌برداری شده است.

حسینی تصریح کرد: این مدرسه‌ 3 کلاسه در زمینی به مساحت 350 متر مربع با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شد که یک میلیارد و 920 میلیون ریال از این اعتبار توسط بنیاد برکت تأمین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بنیاد برکت بتوان مدارس نیمه ‌کاره از جمله مدرسه‌ پروین اعتصامی کرفس که 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد را تکمیل کرد.

فرماندار رزن خاطرنشان کرد: همچنین تکمیل استخر دانش‌آموزی شهر رزن 10 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد که امید می‌رود بنیاد برکت در اتمام این طرح نیمه‌ تمام پیشگام شود.

لارم به ذکر است بنیاد برکت در نظر دارد یک ‌هزار باب مدرسه در مناطق محروم کشور بسازد و تاکنون 600 باب از این‌ مدارس در محروم‌ترین نقاط کشور تأسیس شده و بیش از 61 هزار دانش‌آموز نیز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

مجموع اعتبار تعهد شده احداث مدارس بنیاد برکت در استان همدان نزدیک به 127 میلیارد ریال است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =