ایسنا نوشت: معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مربوط به امنیت بین‌المللی از کشورها خواست تا بر ایران و سوریه برای قطع روابط نظامی‌شان با کره شمالی اعمال نفوذ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، توماس کانتریمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مربوط به امنیت بین‌المللی گفت:‌ در حالی که با دولت‌هایی که بیش‌تر به تعهدات بین‌المللی خود توجه دارند مثل کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای خاورمیانه در حال گفت‌وگو درباره قطع روابط نظامی آن‌ها با کره شمالی هستیم، قطع روابط نظامی ایران و سوریه با کره شمالی نیز برای ما اولویت محسوب می‌شود.

در ماه مارس شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی تحریم‌های بسیار شدیدی را علیه این کشور صادر کرد.

کانتریمن هشدار داد: کره شمالی بخش مهمی از ارزهای خود را از طریق صادرات فن‌آوری نظامی به دیگر کشورها به دست می‌آورد که به ادعای او ایران و سوریه نیز جزو مشتریان این فن‌آوری محسوب می‌شوند.

ماه گذشته به دنبال دیدار پارک گئون‌ های، رییس‌جمهور کره جنوبی از اوگاندا، این کشور به طوری رسمی اعلام کرد که همه روابط نظامی خود با کره شمالی را قطع کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    10 5
    ما خودمان هم فکر نمی کنیم کره شمالی چندان تکنولوژی پیشرفته ای داشته باشد که رابطه تنگاتنگ باهاش داشته باشیم. بگو دنبال فشار بر ایران هستم و دنبال بهانه می گردم و الکی توجیه نکن.