17 هزار بیمار مزمن در استان شناسایی شده است

دکتر علی محمدی مدیر درمان استان زنجان با اعلام اینکه 17 هزار بیمار مزمن شناسایی شده است گفت در اجرای فاز اول طرح نظام ارجاع بیمار، بیش از 17 هزار بیمار دارای بیماری دیابت، فشار خون، بیماریهای عروقی(ایسکیمیک)، نارسایی قلبی و اعصاب و روان شناسایی شده است .

به گزارش خبرآنلاین ، وی با اشاره به آغاز اجرای فاز سوم این طرح از اوایل تیر ماه سالجاری افزود در فاز سوم پرونده کاغذی 17 هزار نفر بیمار مزمن ، الکترونیکی میشود.

مدیر درمان استان زنجان هدف از اجرای این طرح توسط سازمان تامین اجتماعی را کاهش مراجعه غیرضرور مستقیم بیمار به پزشک متخصص ، پایش بیماران مزمن با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ،کاهش عوارض بیماریهای مزمن ، توزیع عادلانه خدمات درمانی تخصصی مراکز ملکی ،افزایش حس مسئولیت پذیری پزشک و ایجاد حس اعتماد در بیمار، کنترل بی رویه مصرف دارو و خدمات درمانی و افزایش کیفیت خدمات تخصصی و عمومی ارائه شده خواند.

دکتر محمدی با اشاره به مزایای اجرای این طرح تصریح کرد بیمار هر کجا و به هر مرکزی ارجاع شود رایگان درمان می شود، یاد آورشد :‌ در صورتیکه نیاز باشد بیمار به بیمارستانهایی به جز تامین اجتماعی ارجاع شود باز هم پرداخت هزینه‌هایش به عهده سازمان خواهد بود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =