معاون رییس قوه قضائیه گفت: در مورد آزادسازی زندانیان در البرز با استفاده از جعل اسناد، همه فرآیندها در حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک و صدور سندها و مالکیت ها در دفاتر اسناد رسمی به صورت سیستمی انجام می شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز، احمد تویسرکانی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان ثبت اسناد و املاک ساوجبلاغ که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بحث جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی افزود: پیشگیری از تبدیل و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات، قوانین جدی و موثری وجود دارد.

وی ادامه داد: شکاف در قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و باغ ها وجود داشت و این امر به سبب نقص در آیین نامه و عدم وجود آیین نامه اجرایی این قانون بود که در چند روز گذشته با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت جهادکشاورزیو سازمان مدیریت و برنامه ریری تهیه شد، امید است به زودی به تصویب هیئت دولت برسد.

تویسرکانی گفت: اکنون در این راستا نقص قانونی جدی وجود ندارد و سازمان ثبت اسناد و املاک، شهرداری ها، جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی اهتمام جدی برای جلوگیری از این امر دارند تا این سرمایه های ملی دستخوش تغییرات و تفکیکات شود.

وی با اشاره به اینکه این قانون نیز از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده افزود: باید بر اساس ضرورت های جامعه به هر طریقی برای حفظ استقلال کشاورزی کشور از این موصوع جلوگیری کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در مورد آزادسازی زندانیان در البرز با استفاده از جعل اسناد، همه فرآیندها در حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک و صدور سندها و مالکیت ها در دفاتر اسناد رسمی به صورت سیستمی انجام می شود و مفاهیم جعل در این 2 نوع سند یعنی اسنادی که در دفترخانه ها تنظیم می شود و اسناد مالکیتی که در ادارات ثبت به شکل تک برگ و در سیستم کاداس صاور می شود، عملیات جعل به کلی منتفی است.

وی گفت: اکنون ارتباط الکترونیک میان دادگستری ها و اداره ثبت و زندان برقرار شده، در گذشته شاید جعل نامه ها توسط برخی افراد به سبب مبادلات انجام می شد اما امروز با توجه به زیرساخت های انجام شده و تاکیدات قوه قضائیه، بیش از 80 درصد مکاتبات به صورت مجازی انجام می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =