دولت تدبیر و امید توانست صادرات نفت را از 900 هزار بشکه به 1.5 میلیون بشکه در روز برساند

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمود عراقی، معاون امور عمرانی استاندار همدان که در کمیته عمرانی و انرژی ستاد اقتصاد مقاومتی سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: توسعه صنعت نفت کشور از سال 84 تا 92 به حالت نیمه تعطیل درآمده بود اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بار دیگر توسعه فازهای جنوبی آغاز شد.

وی یادآور شد: تاکنون 18 فاز از این مجموعه وارد مدار بهره برداری شده و برنامه ریزی برای توسعه آن تا فاز 28 انجام شده است.

عراقی در ادامه گفت: دولت امروز باید پاسخگوی مشکلاتی باشد که زیر ساختی از گذشته برای آن ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی گسترش صادرات نفتی است اما تا حد امکان باید از صادرات خام این نفت جلوگیری کرد.

عراقی با تاکید بر اینکه دولت توانست صادرات نفت را از 900 هزار بشکه به یک و نیم میلیون بشکه در روز برساند افزود: این امر حاصل دیپلماسی قوی دولت است که باعث شده در این بازار سخت سیاسی حاکم بر دنیا این میزان صادرات افزایش پیدا کند و دولت مصمم است در آینده نزدیک این رقم را به 2.5 میلیون بشکه در روز برساند.

این مسئول تصریح کرد: هر فعالیتی که هم اکنون در استان انجام می شود باید برحسب اقتصاد مقاومتی باشد چرا که سال آینده استان باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی افزود: این امر نیازمند شاخص بندی تعریف شده است که تاکنون 60 شاخص احصا شده که باید برای اجرای آنها با اولویت بندی اقدام شود.

وی تاکید کرد: در گردشگری ظرفیت های خوبی داریم که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به آن پرداخته شود چرا که جوهره اقتصاد مقاومتی تاکید بر درون زایی دارد و این در حوزه گردشگری به خوبی به چشم می خورد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =