امام جمعه یاسوج مصرف گرایی و عدم توجه به موازین شرعی در میان شهروندان را عامل ازدیاد انشعابات غیرمجاز آب دانست و گفت: علاوه بر برخورد قاطع و قانونی با این موضوع در زمینه فرهنگی نیز برنامه های جدی پیاد شود.

به گزارش خبرآنلاین از یاسوج،ظهر امروز و همزمان با دومین روز از هفته صرفه‌‎جویی مدیرعامل و کارکنان شرکت و آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار سیدعلی لدنی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها و به تبع آن کاهش سطح آبهای زیر زمینی، مقوله مصرف بهینه آب اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش های موثری در رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب صورت گرفته است، بیان کرد: یکی از معضلات اصلی پیش روی شرکت آب و فاضلاب فرسودگی شبکه توزیع و تعدد انشعابات غیرمجاز آب به خصوص در سطح شهر یاسوج و حومه آن است.

لدنی نژاد با اشاره به عزم جدی آبفای کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز تصریح کرد: تریبون نماز جمعه و ائمه جمعه می‌توانند نقش موثری در تبیین اشکالات شرعی انشعابات غیرمجاز داشته باشند.

وی تاکید کرد: کارکنان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با عزم جدی و جهادی در راستای وظیفه سقایی و خدمات رسانی به مردم استان در تلاش هستند ولی توقع می رود که از هدر رفت آب و اسراف این کالای باارزش جلوگیری کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج نیز با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف آب در میان شهروندان استان عنوان کرد: هزینه بالای تامین و توزیع آب باید برا مردم تبیین شود.

وی افزود: تعدد انشعابات غیرمجاز در سطح مرکز استان با موازین شرعی سنخیت ندارد و باید با عزم جدی با این پدیده نامیمون مبارزه شود.

امام جمعه یاسوج مصرف گرایی و عدم توجه به موازین شرعی در میان شهروندان را عامل ازدیاد انشعابات غیرمجاز آب دانست و گفت: علاوه بر برخورد قاطع و قانونی با این موضوع در زمینه فرهنگی نیز برنامه های جدی پیاد شود.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: باید هر یک از ما به عنوان سفیری در امر ترویج مصرف بهینه آب عمل کنیم تا به مرور مردم به اهمیت آب و جلوگیری از اسراف آن پی ببرند.

وی با تقدیر از تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد: خدمت به مردم وظیفه سنگین و توفیقی الهی است که باید قدر آن را دانست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =