۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

چند روز پیش، در فرانسه امتحانات عمومی و سراسری در پایان مقطع تحصیلی متوسطه انجام شد.

بخش مهمی از این آزمون به پرسش های فلسفی از نوجوانان اختصاص داشت و دانش آموز، به منظور پاسخ، منبعی برای حفظ کردن، نداشت.

پاسخ نیاز به اندیشیدن (چگونه اندیشیدن) داشت.

و اما این پرسش ها چه بود؟

1- آیا کمتر کار کردن، به معنای بهتر زیستن است؟
2- آیا برای دانستن، نیاز به استدلال است؟
3- آیا باورهای اخلاقی، در گرو تجربه است؟
4- آیا میل های انسان، ماهیتی نامحدود دارد؟
5- آیا تبعیت کردن از قانون، برای عادل بودن کافی است؟
6- آیا اعتقاد داشتن به چیزی، نیاز به اثبات دارد؟

این پرسش ها می تواند بیانگر بخشی از دغدغه های نظام آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته اروپا باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    شما اینجا همون سوال آخر رو بپرسی وزیر آموزش پرورش درجا استیضاح می شه؟ کلا واسه خیلی ها طوطی واری پذیرفتن آنچه خورانده می شود مطلوب تر از پرسیدن و اندیشیدن هست
  • اردلان IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    جناب وصفی این پرسش ها بعلاوه سئوالات دیگر مثل هدف از خلقت جهان ودلایل منطقی وجود دنیای بعدی و ...مسئله خیلی از جوانان خودمان هم هست که علیرغم ادعای ما بر وجود منابع زیاد به راحتی قابل پاسخگویی نیست . اول سعی کنیم مشکل فرزندان خودمان را درک وحل کنیم . اون بنده خداهای فرانسوی هم اولیا ومربیان خودشان را دارند که انشاله مشکلشون را حل میکنند. پدر یک نوجوان 14 ساله .