روابط عمومی خانه سینما در واکنش به نامه روابط​عمومی معاونت امور سینمایی در مورد جلسات شورای صنفی نمایش، توضیحات این نهاد را دور از صداقت اطلاع‌رسانی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، روابط‌عمومی خانه سینما اعلام کرد، توضیحات روابط‌عمومی معاونت سینمایی در تاریخ 23 فروردین ماه در پاسخ به مصاحبه رسانه​ای مدیرعامل خانه سینما، در خصوص دعوت نکردن از نمایندگان خانه سینما در شورای صدور پروانه فیلمسازی، حاوی نکات مقلوب و نیز دور از صداقت اطلاع​رسانی است که در زیر نکاتی در توضیح این مسئله ارائه می​شود:

1- همانگونه که در اطلاعیه روابط عمومی معاونت سینمایی در تاریخ یک آذر ماه آمده است آقای برزیده در اعتراض به برخی سیاست های اعلام شده در شورای پروانه فیلسازی استعفا داده​اند. بر همین اساس هیئت مدیره خانه سینما در تاریخ 20 آبان ماه از معاونت سینمایی تقاضای تشکیل جلسه​ای مشترک با مدیرکل نظارت و ارزشیابی برای بررسی مسایل پیش آمده مطرح کرد.

سوگمندانه به این در خواست هیچ پاسخی داده نشد. برخلاف این بی​توجهی عامدانه، هیئت مدیره خانه سینما در تاریخ 30 آبان ماه با برگزاری نشستی با کانون کارگردانان نماینده جدیدی برای جانشینی نماینده مستعفی خود انتخاب و به اداره کل نظارت و ارزشیابی معرفی کرد. سوگمندانه معاونت سینمایی او را نیز در دو جلسه پیش رو دعوت نکرد. پس از آن بود که خانه سینما با نامه​ای از آقای شاهسواری (دیگر نماینده جامعه اصناف) نیز تقاضا کرد که تا تعیین تکلیف دعوت از نماینده دیگر خانه سینما در شورای پروانه ساخت، به نمایندگی از جامعه اصناف در شورای یاد شده شرکت نکند. گرچه از ابتدای روی کار آمدن مدیریان جدید سینمایی جسته و گریخته به کرات شنیده شده بود که ترکیب شورای یاد شده تغییر خواهدکرد و منتظر فرصتی برای اعمال و اعلام آن هستند که البته امری طبیعی و مدیریتی است، اما کنار نهادن سهم نهادهای مدنی به عنوان نمایندگان مردم آن هم بدون شجاعت و قبول مسئولیت امری نا ممدوح و غیر اخلاقی است.

 2- هیئت مدیره خانه سینما در دیداری در دفتر معاونت سینمایی(هفته نخست دی ماه سال گذشته) از جناب شمقدری تقاضا کرد تا برای شفاف​سازی مناسبات جامعه اصناف سینمایی و حاکمیت و به منظور رعایت سهم اندک جامعه سینمایی در تصمیم گیری​ها از نمایندگان جامعه اصناف برای حضور در شورای پروانه ساخت دعوت کند. ایشان نیز قول دادند برای پیشگیری از شائبه بی​احترامی به اعضای جدید، تا دو ماه دیگر این دعوت انجام می​شود. پس از آن مدیرعامل خانه سینما اواسط بهمن ماه در نامه​ای به او این قول را یادآور شد که سوگمندانه این قول نیز جامه تحقق نپوشیده است.

 3- محمد پیامبر (ص) که درود خدا و همه موحدان بر او باد می​فرماید: «ایمان در سه چیز است، صداقت گفتار، وفای به پیمان و ادای امانت.» از خداوند متعال می​خواهیم که به ما توفیق دهد تا در راستای سیره و آموزه‌های او کوشا و قرین توفیق باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =