معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت:‌ امرار و معاش از طریق سپرده گذاری در بانکها در هیچ جای دنیای معمول و به نفع کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تصمیم خودجوش بانک‌ها مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده بانکی از 18 به 15 درصد گفت:" پیام این اقدام ایجاد تطابق بیشتر میان نرخ‌های سود با واقعیت‌های اقتصاد کلان است که آثار مثبتی را در جنبه مصرف و سرمایه‌گذاری در خانوارها و سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در کشور دارد".

در ادامه مدیرعامل بانک مسکن در ارتباط تلفنی با این برنامه در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش نرخ سود سپرده بر قیمت مسکن تأثیر دارد؟ گفت: "با کاهش نرخ سود سپرده بخش واقعی اقتصاد به ویژه ساخت مسکن نیازی نیست با سود سپرده‌های بانکی که بدون ریسک بازدهی بالایی دارد رقابت کند".

محمدهاشم بت شکن افزود: "اکنون انبوه‌ساز می تواند بجای سپرده‌گذاری پول خودش، ‌واحدهای نیمه تمام خود را تکمیل کند. با کاهش نرخ سود تسهیلات هم طرف عرضه و هم طرف تقاضای مسکن تقویت می شود و در نتیجه به تدریج شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود".

مدیر عامل بانک مسکن گفت:" با توجه به اینکه بخش مسکن چند سال در رکود و ثبات قیمتی است کاهش نرخ سود تسهیلات به تدریج بر روی قیمت‌ها اثر می گذارد و روند معاملات را بهتر می کند".

در ادامه قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: "شرایط فعلی بازار مسکن ما به گونه‌ای است که میان عرضه و تقاضا تعادل مطلوب و به میزان کافی عرضه وجود دارد. امسال علائمی از رونق ملایم غیر تورمی در بازار مسکن مشاهد می شود که می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های وابسته را به حرکت وا دارد".

قربانی گفت: "کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات زمینه را برای تسهیل دوره رونق فراهم می‌کند امّا دچار تلاطم یا افزایش و جهش قیمت نخواهیم شد همان‌گونه که کاهش نرخ سود از 20 به 18 درصد تأثیر زیادی نداشته است. با توجه به تک رقمی شدن نرخ تورم هنوز هم نرخ سود سپرده‌های بانکی بیشتر از 5 واحد درصد از تورم بالاتر است".

قربانی افزود: "کاهش نرخ تورم ، نرخ رشد اجاره‌بها را هم در سال های آینده کم خواهد کرد".

وی با بیان اینکه ‌علاوه بر کاهش نرخ سود سپرده باید نرخ سود تسهیلات هم کاهش یابد، گفت: "بانک مرکزی در حال رصد بازار است و در آینده نزدیک این موضوع اتفاق خواهد افتاد".

قربانی افزود:" بانک مرکزی در یک تا 2 جلسه آینده شورای پول و اعتبار،‌ گزارش لازم را به این شورا ارائه خواهد کرد و تصمیم لازم با رعایت همه ملاحظات اتخاذ خواهد شد و بانک مرکزی در این جهت اقدم خواهد کرد".

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: "اقتصاد ما بانک محور است و تأمین مالی خارجی و بازار سرمایه در سال های اخیر محدودیت زیادی داشته و همه بار بر روی نظام بانکی بوده است".

وی درباره تأثیر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر روی بازار ارز و طلا گفت: "پیش بینی ما این است که نرخ تورم سال 95، تک رقمی خواهد بود".

قربانی افزود: "اکنون هم نرخ سودهای سپرده بانکی به اندازه کافی جذابیت دارد و نرخ سود سپرده‌های بانکی منطقی‌تر شده است و تلاطم نخواهد داشت".

در ادامه نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران هم در ارتباط تلفنی با این برنامه، مطالبات معوقه بالا، بدهکاری فراوان دولت به نظام بانکی، رقابت ناسالم با مؤسسات مالی غیر مجاز، صورت‌های مالی غیرشفاف و بنگاه‌داری بانک ها را از جمله مشکلات بزرگ نظام بانکی  برشمرد.

پدرام سلطانی گفت: در این شرایط کاهش نرخ سود بانکی باید به نفع اقتصاد کشور و بخش واقعی اقتصاد باشد امّا در عمل چنین نیست زیرا شکاف تأمین مالی در کشور را به شدت افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: تعادل عرضه و تقاضای تسهیلات به هم خورده و بخش کمی از نقدینگی، قابل عرضه به بخش واقعی اقتصاد است.

سلطانی افزود: در حالی که حجم نقدینگی کشور بیش از یک تریلیون و 50 هزار میلیارد تومان است امّا مانده بدهی نظام بانکی رقمی در حدود یک سوم این میزان است سؤال اینجاست که بقیه نقدینگی در کجاست.

 

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 94
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    16 0
    كجاي كشور ما شبيه دنيا است كه امرار معاش آن بخواهد شبيه باشد؟
  • اردلان A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    255 5
    قرارا نیست سود بانکی پایین بیاد تا خونه گرون شه قرار بر این است که سود بانکی پایین بیاد تا تولید کننده بتون وام با در صد پایین بگیره نه وامی که طرف بعد 5 سال هرچی که داشتم بزار روش تحویل بده
    • اامیر IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
      13 1
      پدربزرگ من بیست میلیون گذاشته داخل بانک ماهی چهارصدتومان میگیره،باهمین چهارصدتومن وصدتومن یارانه داره زندگی میکنه.هیچ گونه بازنشستگی هم نداره.
    • بی نام US ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
      212 1
      سود سپرده شده ۱۵ درصد سود وام هم باید بشه حداکثر ۱۷ درصد. پس چرا اون ور رو کم نمی کنید؟
    • بی نام A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
      101 6
      خیلی چیزا هیچ جای دنیا معمول نیست ولی متاسفانه اینجا هستحالا شما فقط گیر دادین به سپرده هاچرا فک میکنین هرکی پول بانک میذاره وضعش خوبه؟کاش فقط سود سپرده های بالای 10 میلیون کم میکردن
    • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
      92 12
      این کاهش سود فقط به نفع بساز بفروش هاست و به ضرر مردم با این کار قیمت مسکن بالا میره و قیمت واحد هایی را که بساز بفروش ها ساختند بالا میره
    • حمید RO ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
      7 0
      معاون تو می فهمی گیلاس کیلوئی8 تومن با حقوق 800 هزار تومن یعنی چی . اگه گفتی ؟
    • علی A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
      2 0
      اقای اردلان ان فردی که پنچ سال پیش صد میلیون وام گرفته صد میلیون ان زمان سیصد میلیون الان است پس فرقی براش نکرده سود هم برده بیچاره اونی هست که پولش را گذاشته برای دریافت سود که الان پولش یک سوم شده
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    امرار معاش کیلو چند؟ چندرغاز پس اندازمون رو می گذاریم بانک که ارزشش اقلا "کمتر" کم بشه ایشون مثال "دنیا" رو می زنند نمی گن توی دنیا تورم نداریم؟ توی دنیا کسی نگران یک سوم شدن ارزش دسترنجش نیست؟
  • بی نام NL ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    213 8
    بله با حقوق ملیونی باید هم این حرفا را بزنی
  • محسن IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    154 5
    ماهرچی میکشیم ازاین افرادی است که یکی دوسال مسئولیت دارندوبجای تصمیمات کارشناسی شده سلیقه خودشان راتحمیل وبعدهم عوض میشوندوپاسخگونیستند.دردنیابورس وجودداردوسودعملکردآن بالاتراز سودبانکی وسودمسکن خریدن است ولی درمملکت مایکطرف بانکها هستندویکطرف مسکن وملک وهیچ گزینه سومی هم نه درزمان احمدی نژادبوجوآمدونه تابحال درزمان این دولت پس درشرایط فعلی سودبانکی راکم کنی مسکن گران میشه میفرماییدنه؟ انشالله که وقتی گران شددرپست فعلیتون باقی باشیدتاجوابگوباشید
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    329 4
    وقتی حرف سود بانکی و قبمت بنزین میشه ایران رو با اروپا و ژاپن و آمریکا مقایسه میکنن ولی وقتی پای اشتغال و درامد سرانه و....هست با سومالی و امثالهم مقایسه میشیم.
    • باب لورد A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
      0 1
      مگه غیر از این قراره باشه؟ چقدر پر توقع هستید شماها
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    عجبا حالا برای یک عده که اندک پولی دارند باید ناراحت بود یا کل کشور که تولید با سود بالا پدر اقتصاد و تولید را دراورده و باعث فقر و هزار معضل اجتماعی شده درضمن این اقایان میتوانند در صندوق های بورس سرمایه گذاری کنند و سود خوبی هم بگیرند .
  • بی نام DE ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    193 4
    مقایسه شرایط اقتصادی ایران با بقیه دنیا یعنی بی اطلاعی محض از بقیه دنیا
  • رضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    2 0
    بله حق با شماست ولی چیه این مملکت سر جاشه
  • فرزاد A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    119 1
    وقتی پیر مرد یا پیره زن تمام دارایی شون چند میلیونه و نمیتون کار کنن چیکار باید بکنن یارانه دوزاری هم که دیگه نمیگیرن چیکار کنن شما خیلی به ادمها مسن توجه میکنین یا همه هزینه های بیماریشون رو پرداخت میکنین خوب بایدم منبع درامدشون رو از بانک به بازار بکشونین که ظرف 20 روز کل پولشون رو از بین ببرن کلاه بردارها...
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    78 1
    ببین خیلی راحت بگید پولهاتون در بیارید و گرسنگی بکشید خیلی بهتره چرا اینقدر خودتون اذیت میکنید یک کارمند 30 سال کار میکنه اگر میانگین ماهی یک میلیون تومن بگیریه در مدت 30 سال میشه 360 میلیون تومن بعد ببینید که یک کارمند اداری .... یک ماهه 450 میلیون تومن میگیره حالا هی نرخ را بیارید پائین ببینید چطور زندونها پر بشن از افراد گردن کلفتی که چک بی محل می کشند
  • ایران A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    55 2
    خوب ایناهم کلا نظرخودشونوپرسیدن معلومه ازتصمیم خودشون حمایت میکنن یه گزارش ازمردم میگرفتن بدنبود هیچکس راضی نبود
  • حسین A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    82 1
    پیام این اقدام خود جوش افزایش منافع بانکها بود ایکاش برای کاهش بهره وام نیز اقدامی میشد دولت بجای زدن طبل سودها یکبار هم میگفت بهره وامها زیاد باید کم بشه چرا از جیب مردم راحت خرج میکنند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    75 2
    مستاجری که پول پیش میدهدجهت اجاره ملک مسکونی موجرباپولش چه کند وگرنه هرمستاجرچقدربااین حقوق ها بایستی کرایه بدهد مشکل مسکن مردم راحل نمیکنید به ان اضافه نکنید
  • بوئين زهرا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    83 2
    چطور كاسبي با ارز و دلار كه از فروش منابع همين مردم و مملكت حاصل شده براي شما حلاله ، اما امرار معاش مردم از پولي كه نه با اختلاس و دزدي به دست نيومده رو مضحكه ميدونيد
  • شایان A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    71 2
    هیچ جای دنیا هم شبیه اینجا نیست
  • مهران A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    67 1
    یکی نیست بگه به تو چه..........
  • هادی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    48 2
    با نقدینگی هزار هزار ملیارد تومنی خیلی دل و توکل دارن که سود بانکی رو اینطور کاهش میدن.
  • طلبه A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    72 1
    البته این را هم بگویید که در هیچ جای دنیا تورم رکودی و حقوق های صد میلیونی مرسوم نیست.
  • امین IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    78 2
    از زمانی که سود بانکی پایین آمده، اجاره مسکن افزایش پیدا کرده و از طرفی تقریبا هیچ کسی خانه خود را رهن کامل نمی دهد و صاحب خانه های به دنبال سود 30 درصدی خود هستند. یعنی درآمد حاصل از سود بانکی را می خواهند از مستاجر تامین کنند. در این داستان، باز هم قشر متوسط و ضعیف جامعه دچار مشکل خواهند شد.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    90 1
    پس شما چرا از مردم سود وام میگیرید اول از خودتون شروع کنید ، از سود وام امرار معاش نکنید
    • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
      1 1
      این یه نفری که منفی داده واقعا بیاد بگه چرا
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    2 1
    خنده داره ک خودتون رو با بقیه ی دنیا مقایسه میکنید.اونوقت کجای دنیا یه عده میشینن تو یه دوکون به اسم مشاوره امبلکی بعد با هزارتا چرب زبونی و کلک سر همین مردم رو کلاه میزارن و چند روزه به پول آنچنانی میرسن و هیچ کسم کاریشون نداره.نه عموجون دیگه گذشت اون دوران.دوران شما ب سر امده.چاپ شود لطفا خواهشا
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    45 1
    با حقوق هايى كه امثال آقاى معاون اقتصادى ميگيرند بايد از اين نظرها هم بدهند، ثانياً مشخص كنيداقتصاد ايران را با كجاى دنيا مقايسه ميكنيد.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    2 0
    خب این مقدار گرونی و آمار بیکاری هم هیچ جای دنیا معمول نیست 80 درصد سپرده های توی بانکها بر اساس آمار زیر 20 میلیون تومنه حالا شما سودو کم میکنی به امید اینکه یارو 20 میلیون پولیو که واسه کمک خرجش گذاشته بانک بکشه بیرون بیاد تولیدی بزنه ؟؟ آخه چه تولیدی ؟؟؟ روراست بیاید بگید سودو کم میکنیم تا دوباره دلال بازیه ماشین و خونه راه بیفته دیگه از دیروز تا حالا خبر تعطیل شدن 4 تا کارخونرو تو همین خبرگزاریها خوندم اونوقت طرف با چندرغاز پول تو بانکش بیاد تولید کنه ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    34 1
    چی مون مثل بقیه دنیاس که میگین امرار معاش با سود بانکی د هیچ کجای دنیا معمول نیست ؟ الان ما شتریم یا مرغ ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    75 1
    هیچ جای دنیا تورم را نقطه به نقطه نمیگیرن هیچ جای دنیا بانک ها با ارز دلالی نمی کنند هیچ جای دنیا حقوق ملت را 800 تومن ماهی نمی دهند هیچ جای دنیا نرخ بهره و سود بانکی انقدر فاصله ندارد
  • saeed A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    12 71
    سود بانکی باید به نزدیک صفر برسه
    • نادر IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
      1 1
      میشه شما سکوت کنی ...
    • ali IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
      0 0
      بهره وام چقد باشه خوبه وقتی سود رو صفر در نظر می گیری، حتما بهره ی ۳۰درصد به نفع بانکها خوبه،عقل هم خوبه ها
  • علی A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    68 1
    کاملا درست میفرمائید در هیچ جای دنیا با سود بانکی امرار معاش نمیکنن ولی در عوض شغل مفید دارن تورم واقعی دارن مسکن و خودرو و بسیاری از نیاز هاشون رو براحتی دولت تامین میکنه نه در مثله ایران نه شغلی هست نه مسکنی و نه هزاران هزار دلیل و چیز دیگری.
  • بی نام GB ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    57 1
    ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﺟﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺑﺎﻧﻜﻲ ﺑﺠﺎﻱ اﺳﺘﺪﻻﻝ ﺩﺭﺳﺖ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱاﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻣﻂﺎﻟﺐ ﻧﺎ ﻣﺴﺗﺪ ل ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﻤﻲ ﺩﻫﻨﺪ.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    45 1
    اقای محترم هر وقت فضای کار از رانت بیرون اومد و درامد برای همه بود همه سرمایه هشان را وارد بازار می کنند و تا زما نی که فضای کار مخصوص عده ای خاص باشد تعطیل نکردن کار برابر ورشکستگی است . اوفتاد.
  • زمانی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    51 1
    عزیز دل برادر واسه این که مردم کشورهای دیگه از لحاظ امرار معاش و امنیت کاری در رفاه هستند ...
  • حمید A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    1 0
    هیچ جای دنیا خودروی سال 1986 رو به قیمت الانش به مردم نمی چپونن. هیچ جای دنیا قیمت اینترنتش تازه با اون حجم و سرعتش مثل ما نیست....و هیچ جای دنیا مثل مانیست.
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    26 1
    بله درسته هیچ جای دنیا معمول نیست ولی هیچ جای دنیا وضع اقتصادیشون هم این نیست که طرف تنها کاری که بدونه پولش نابود نمیشه همین سود هست
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    30 1
    بله کسی با سود بانکی امرار معاش نمیکنند هیچ جایی ، ولی شما بگید کجای دنیا کارخونه داراش وام میگیرند به اسم کارخونه و میرن ساخت و ساز میکنند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    57 1
    امرار معاش با سود سپرده‌های بانکی هیچ‌ جای دنیا معمول نیست ولی خیلی چیزهای دیگه هم معموله که اینجا نیست خواهشا حقوق یک کارگر ساده در امریکا چقدره که اینجا نیست؟
  • علی A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    55 1
    خیلی چیزا هست که هیچ جای دنیا معمول نیست ولی اینجا از سرناچاری هست.....
  • علی A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    88 2
    حداقل حقوق 800 هزار تومن هم هیج جای دنیا معمول نیست... این همه جوان تحصیل کرده بیکار هم هیج جای دنیا معمول نیست...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    82 2
    حقوق ماهي 400 دلار هم هيچ جاي دنيا مرسوم نيست محض اطلاع حضرتعالي
  • رحمان A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    75 1
    خونه خراب کردین با این کاهش سود سپرده که خیلیا نه دلال نه مفسد اقتصادی نه میلیاردرن بلکه چندرقازشونو نخواستن باد ببره توی بازار پر از گرگ و سپردن بانک ما که ندیدیم تورم پایین اومده باشه. از 22 رسونذین 15 الانم صحبت از 12 درصد. گلایه هامو به خدا میکنم اون بهترین انتقام کنندست.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    85 1
    آخه هیچ جای دنیا بانکداری شون بدون ربا نیست.
  • بی نام RO ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    66 1
    زمانیکه سود پرداختی به سپرده ها 22 درصد بود بانکها اینقدر سود می بردند که حقوق های چند صد میلیونی پرداخت می کردند حالا با کم کردن سود سپرده گزاران حتما حقوق های میلیاردی به طراحان این تفکر پرداخت خواهند کرد دست طراحان درد نکن
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    92 2
    کشوری با این همه بانک هم در هیچ جای دنیا معمول نیست
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    127 2
    امرار معاش هم هیچ جای دنیا اینفدر سخت نیست.هیچ جای دنیا هم خودشون با ۲۴۰ میلیون امرار معاش نمیکنن بعد برای کارگر بدبخت ۸۰۰ هزار تومن تصویب کنن.
    • محسن IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
      0 0
      صد در صد
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    49 1
    اقتصاد ایران یعنی " ربا "
  • عليرضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    43 1
    چرا نيست چون خرج و دخلشون باهم ميخونه كي جرات داره پولش و بياره تو بازار من الان از صبح تو مغازم كه بهترين جاي كرج هست نشستم هنوز هـيچي نفروختم دارم ورشكست ميشم با أجاره ماهي نه ميليون اتفاقا هركي پول بزاره بانك سود بگيره بهتره لاأقل مثل من تا مرز سكته نميره با سي سال سن اين كار واسه اونا كه فيش حقوقيشون خوندن رقمش كار هر كسي نيست حسابدار ميخواد خوب نيست نه واسه ٩٩ مردم
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    31 1
    انیشتین، اینترست توی بانک های معتبر سوئیس 0.02 درصد بیشتر نیست درسته...ولی رشد اقتصادی و تورم اونجا کجا و ما کجا؟ فردا نیان بگن طبق تکس پر اینترست توی کانادا ما هم مالیات میگیریم
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    40 4
    هیچ جای دنیا حقوق چند صد میلیونی معمول نیست... با تورم رکودی
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    دولت باید سود سپرده های بالا مثل صد میلیون به بالا رو کاهش بده.سپرده های کم که برای اقشار ضعیفترن نباید مشمول کاهش سود بشن. این کار اشتباه بزرگیه.
  • بی نام US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    1 0
    بعد کجای دنیا وام با سود ۲۴ و ۲۷ درصد معموله؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    38 1
    .قتی بازار بورس ایران همش کلاه برداریه،اوضاع بازار داغون مردم بیان سرمایشون رو کجا بزارن؟ مجبورن بانک بزارن اول اقصاد رو درست کنین که مردم بتونن جایی سرمایه گذاری کنن
  • بی نام SE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    25 2
    امرار معاش یعنی چه پول اصل پول خودشان را بصورت اقساط میاهیانه میگیرند با این وضعیت تورم یعنی بعد چهارتا پنچ سال سپرده شان صفر است این اقایان که سود بانکی را بدون برنامه کم میکنند پولها از بانک ها به سمت مسکن سراریز شده و باعث تورم مسکن و گرانی کاذب مسکن شده
  • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    38 1
    حقوق 800 هزار تومنی هم به نفع مردم نیست
  • ناشناس A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    67 2
    عراقی که تو جنگه و صاحبی نداره کمترین حقوقی که کارگر می گیره 1000دلاره یعنی معادل 3.5میلیون است یعنی 4برابر حقوق کارگر ایرانی هزینه ها هم با اینجا زیاد تفاوت نداره سوای حقوقی که دولت از درآمد نفتی به حسابشان واریز می کند و خدمات درمانی رایگان که دراختیار مردم قرار داده اونوقت اینم اوضاع کشور آباد ماست
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
      3 2
      بعدش هم همون عراقی با همون پول یک ماهش یه ماشین تیبای ایرانی می خره...یعنی سه و نیم میلیون تومان...ای خاااااااااک بر سر ما
  • حمیدرضا RO ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    33 1
    چون درکشوراسلامی زندگی مبکنیم امرارمعاش ازربااشکالی نداره ربا فقط براب یهودیه وخارجیها بده
  • ناصر DE ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    46 3
    در هیچ جای دنیا هر روز یک قانون تصویب نمیشود فردا یک قانون دیگر پول قرض کردم ۲۰٪ سود دریافت کنم ۱۵٪ کجای دنیا اینقدر تفاوت
  • احمد IT ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    49 1
    خدایا کار را دست کاردانان بسپار نه دست یه عده نالایق
  • بی نام CA ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    55 1
    هیچ جای دنیا هم ارزش پول ملیشون یه شبه به فنا نمیره
  • بی نام DE ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    30 1
    اشکال ما اینه که کارشناسای ما نظریه هاشون بر مبنای درسهائی است که ازحفظ کردند وبعضا ناپلئونی هم پاس کردند وبعضا هم هیچ تطابقی با جامعه ما ندارد
  • نیما IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    23 3
    امرار معاش از طریق اجاره خانه در کجای دنیا مرسومه استاد اینم بگو ضمناً پایین آوردن سود بانکی الکیه شما برو بانک یه جوری یه حساب و سهامی برات باز میکنن 20 درصدو میدن بعدشم الان ایران خودرو سود 27 درصد میده یه سر به فروش اینترنتی ایران خودرو بزنین یعنی مثلا میخوان پول از بانک بره تو کارخانه هایی مثل ایران خودرو کی مجوز سود 27 درصد به ایران خودرو داده الله اعلم
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    35 2
    این اعتراضات ما فایده ای هم داره؟ اصلا اونا اهمیتی به ما میدن؟ بخدا اگه یک درصد براشون مهم باشه.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    63 3
    ما مگه چقدر اندوخته مالي داريم منظور از ما بيشتر مردم است ، 10 ميليون 20 30 40 50 60 ؟ خب با اين مبلغ پول كه هر روز ارزشش تصاعدي كاهش مي يابد چه مي‌شود كرد ؟ خونه مي‌شه خريد ؟ كه افتضاح ترين خونه در بدنام ترين محله هاي تهران از 200 ميليون كمتر نيست حداقل مي‌توانستيم با سود پولمان پوشك براي بچه طفليمون بخريم خرج دوا دكترشو بديم همين وگرنه با اندوخته هاي اينچنني نه كار آفريني ميشه كرد نه در محيط گرگ بازار كشور ميشه سرمايه اي و نه .. گذاشت اين افكار چند بچه درس خونده تئوريسين مسخره است كه دستكم در سال 400 ميليون درآمد و بيزينس دارند و براي ما تئوري مي‌بافند حرفشون درسته ولي نه در كشور ما وگرنه ما با شغلهاي بيرمقمان و حقوقي كه چند ماه يكبار پرداخت ميشه و هيچ كاري نمي‌تونيم بكنيم
  • بينام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    47 5
    دولت جديد با اين سياستهاي اقتصادي نشون ميده فقط فكر خودشه
  • iraj IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    41 2
    اگر پيش بيني و فرمايشات گوهر بار جنابعالي محقق نشد تكليف مردم چه مي شود؟
  • هادی IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    45 19
    روحــــــــــــانی مچکــــــــــــــــــــــــــــــــریم
  • حسام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    2 0
    همه که مثل شما حقوق چند صد ملیونی نمیگیرند که اعتنایی به چندر غاز سود بانکی نداشته باشند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    2 0
    سیر از گرسنه خبر ندارد
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    3 0
    والا بخدا چرا این رو نمیگی که درسته که هیچ جای دنیا البته به زعم شما امرار معاش با سود بانکی رسم نیست و سود های بانکیشون زیر دو درصد هست اما این رو هم بگین که اونجا اولا درامد سرانشون بالاست و حتی اگه بیکار هم بشی حدود نصف درامد یک فرد شاغل که البته همون هم حدود پنج برابر فرد شاغل در ایران هست دولت بهت میده دوما اونجا مطمئنی که خونه ای که الان قیمتش مثلا صدهزار دلار هست ده سال دیگه نهایتش میشه با صدو دو هزار دلار بخری به این معنی که مثلا اگر با صدهزار واحد پول کشورت الان بتوانی خانه بخری میتوانی همان خانه را ده سال بعد با نهایتا صد ودو هزار واحد پول کشورت مجددا بخری اما در ایران چه؟ حرفهای ایشان و کلیه مدیران ما کاملا مغلطه و سفسطه و درآوردن نتیجه غلط از دو متغیر صحیح میباشد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    2 0
    مشکل این است که پول دست مردم است باید دولت نیازهای مردم را رفع کند و پولی در کار نباشد که طرف روی بیاورد به نزول خوری
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    5 0
    میگن چرا مردم با سود بانکی امرار معاش میکنن .جناب پرفسور وقتی با خانواده 4 نفری که دانشجوی ارشد هم دارم با ماهی 900 هزار تومان بازنشستگی چطوری باید اموراتم رو بگذرونم؟ میگن هیچی گرون نشده چون تورم پایین آمده چرا رو یک کیسه شیر آبگی پگاه 100 تومان اضافه کردین؟ چرا در قبض آب معادل 30 درصد آب بها پول به عنوان تبصره میگیرن تبصره چی؟ خدا میدونه حالا سوال میکنید چرا مردم دنبال سود بانکی هستن؟ خب چی سرجاشه چی درسته که توقع داری روش کسب درآمد مردم درست باشه
  • بهروز تهراني A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    4 0
    شاید مسکن را گران نکند ولی قطعا اجاره ها را بالا خواهد برد.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    4 0
    اگر اقتصاد درست باشه كه خود بانكها سرمايه هاي مردم رو ميزنن تو كار اقتصادي. تاره كلي هم كارشناس دارن نه من نوعي
  • مهدی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    2 0
    خب این هم می گفتین که هیچ جای دنیا وام با بهره 20 درصد نمیدن.. یا ماشین فسطی رو با بهره 25 درصد نمی دن..
  • ناشناس A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    4 0
    دولت فکر کرده مردم عادی چقدپول در بانک دارند؟اون میلیاردها که می شود باهاشون کارخانه راه انداخت سرمایه گذاری کرد در دست افراد معمولی نیستند؟مثلا یه بدبخت که30میلیون دربانک دارد با ماهی400تومن سود می تواند اجاره خانه اش بدهد
  • عاون اقتصادی بانک مرکزی A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    1 4
    وای چقدر کامنت گذاشتید بابا یک چیزی من گفتم به دل نگیرید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    8 0
    کشور ثروتمند مردم بدبخت
  • vampire IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    7 0
    سود بانکی باید همون 18 درصد باشه
  • حیدر IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    2 0
    بعد از همه این نظرات جالب و مختلف من چیز جدیدی برای گفتن ندارم.
  • مم A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    5 5
    حالا معلوم شد چرا کشور پیشرفت نمیکنه نظرات رو بخونید متوجه میشید ملت با سود سپرده امرار معاش میکنن
  • بی نام US ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    7 0
    نکنه حقوق های چند صد میلیونی مدیران شبیه همه جای دنیاست
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    3 13
    سود رو بیاریینتر پایین مردم برن دنبال کار به جای مفت خوری.
  • شهروند A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    3 0
    یه قشری تنها به همین سود ناچیز دلخوش بودند. بعد مسوولان حقوق چند صد میلیونی....
  • بی نام GB ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    خانم پیری را میشناسم که تمام داراییش 5 میلیون تومانه مریضه و توان کار نداره سود این پول و یارانه خرجی بخور نمیر داشت حالا عزیزی که میگی مردم مفت خوری عادت کردن این خانم پیر بدون حقوق ماهیانه از جایی و توان کار هم که نداره بره کار کنه به نظر شما بره گدایی کنه خوبه چرا همه جوانب در نظر نگرفته درباره همه قضاوت میکنید