نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رسانه به جای پاشیدن بذر ناامیدی و ایجاد نگرانی در جامعه ، مسائل امید بخش را مطرح کنند تا به وحدت ملی و همدلی لطمه نخورد.

به گزارش خبرآنلاین، محسن مجتهد شبستری سه شنبه شب در ضیافت افطاری خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در جمع فعالان عرصه رسانه استان با اشاره به جایگاه قلم و بیان در آیات قرآنی اظهارکرد: خدواند متعال قلم را مقدس خوانده و نویسندگانی که قلم شان در خدمت بشریت است را ارج نهاده است.

وی با بیان اینکه رسانه های مکتوب و غیرمکتوب در سرنوشت جامعه اثرگذارند ، اظهارکرد: اگر رسانه ها در مسیر عقلایی حرکت کنند، محصول این رسانه ها مثبت و سودمند بوده و در غیر این صورت زیانبار خواهد بود .

مجتهد شبستری با اشاره به حرام بودن خرید و فروش و استفاده از کتاب های ضاله ، گفت: رسانه های ضاله هم از این موضوع مبرا نیستند.

وی با اشاره به فعالیت دشمن در صحنه فرهنگی و ترویج ابتذال از طریق رسانه ها اظهار کرد: با توجه به ابراز نگرانی رهبری از وضعیت فرهنگی جامعه، مسئولیت فعالان رسانه ای سنگین است و در شرایط کنونی باید تلاش بیشتری برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم داشته باشند.

امام جمعه تبریز، نقش رسانه ها را در حرکت جامعه بر محور ارزش های دینی و در مسیر سعادت بارز خواند و از خبرنگاران و مدیران رسانه ها خواست در تهیه و انتشار اخبار، صداقت را رعایت کنند.

وی پرهیز از انتشار شایعات بی پایه را ضروری دانست و گفت: رسانه ها برای افزایش مخاطب از تیترهای جنجالی و چالش برانگیز استفاده نکنند .

مجتهد شبستری از رسانه ها خواست به جای القای شبهات پاسخگوی شبهات القا شده توسط رسانه های دشمن باشند.
وی با بیان اینکه استکبارستیزی اولویت جمهوری اسلامی است، گفت: رسانه ها باید در مقابله با شبیخون فرهنگی اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه عده ای ناآگاه به غربت رهبری می افزایند، رسانه ها باید سعی کنند رهبری را از غربت خارج کنند که نتیجه آن خدمت به اسلام و قرآن است.

ضیافت افطاری خبرنگاران و فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی به همت خانه مطبوعات استان و با همکاری شرکت تانسو پاک پلیمر (تولید کننده ظروف نگهداری مواد غذایی) در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =