پیام امیدوارکننده پلیس فتا درباره  هکر 20 ساله/ مهمان «ماه عسل» می تواند به پلیس کمک کند

پس از آنکه شایان؛ هکر 20 ساله که به «ماه عسل» آمد و داستانش را تعریف کرد ، کاربران اینترنتی در فضای مجازی با تشکیل کمپین‌های متعدد و درخواست‌های بسیار از پلیس فتا خواستند تا عفو یا تخفیفی در پرونده این جوان صورت بگیرد تا او 8 سال برای سپری کردن محکومیتش در جوانی به زندان نرود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در همین راستا سرهنگ علی خلیلی ؛ معاون اجتماعی پلیس فتا ساعاتی بعد از پخش برنامه «ماه عسل» درباره شایان ؛ سوژه ای که شب گذشته مهمان برنامه بود نظراتی را عنوان کرد. او که معتقد است این برنامه در شب گذشته توانسته به نوعی هشدارهایی مفید را به خانواده ها ارائه دهد گفت: من برنامه را تا انتها تماشا کردم و به نظرم برنامه خیلی خوبی بود ، ضمن اینکه بعد آموزشی داشت و هشدارهای مجازی پیش جرم به خوبی در این برنامه فارغ از هرگونه شعارزدگی داده شد.  «ماه عسل» با برنامه امشب می تواند نقش مهمی در جلوگیری نسبی از شیوع جرائم مجازی داشته باشد.

او در ادامه گفت: متاسفانه شایان در قصه ای که روایت شد استعدادش را در راه اشتباهی به کار گرفته بود و اگر استعداد این فرد زودتر کشف می شد می توانست به عنوان یک فرد موفق در جامعه حضور داشته باشد و درگیر مقوله جرم نشود.

معاون اجتماعی پلیس فتا عنوان کرد: من انتظار داشتم که در زمینه آموزشی کمی کامل تر عمل شود و به شکلی آموزه های بیشتری درباره تخلفات مجازی در اختیار مردم قرار بگیرد ، اما در همین حد هم بسیار یاری دهنده و خوب بود. ما می دانستیم که عوامل برنامه می خواستند که مجرمان دیگری هم در این زمینه به برنامه شان دعوت کنند اما درنهایت منتفی شده اما در همین حد بسیار خوب عمل شد و با یک مهمان قصه بسیار جذاب و دوست داشتنی روایت شد.

سرهنگ علی خلیلی با این توضیح که یکی از کارهای رسانه در زمینه جرائم مجازی آگاهی بخشی است و این اتفاق به درستی در «ماه عسل» رخ داد و اضافه کرد: هشدارهایی که می توان به مردم داد یکی هشدار مستقیم است و یکی هشدار غیرمستقیم و به نوعی با روایت این داستان ما توانستیم هردو نوع این هشدارها را در برنامه احسان علیخانی ببینیم. یکی از هشدارها این بود که شایان در پایان برای طلب عفو و کمک از اداره آگاهی کمک خواست اما احسان علیخانی به درستی به او این موضوع را یادآوری کرد و گفت که این موضوعات مربوط به پلیس فتا است.

در طول ساعات گذشته کمپین های متعددی از طرف کاربران اینترنتی شکل گرفته و درخواست عفو شایان سعیدی را مطرح کردند. سرهنگ خلیلی به این موضوع اشاره کرد و گفت: در همان دقایق ابتدایی ما شاهد 25 هزار کامنتی بودیم که به همین درخواست اشاره کرده بودند. بالاخره موضوعی در این میان مطرح است این است که شایان جزو جوانانی است که استعدادهای خیلی خوبی دارد. او بدون اینکه تحصیلات عالیه داشته باشد و با یک مدرک دیپلم توانسته این کارها را بکند و می شود که از او و استعدادهایش به شکل دیگری استفاده کرد. به نظر من او می تواند به پلیس کمک کند و می تواند در این زمینه نقش موثری در جامعه داشته باشد.

او در پایان این نوید را به همه مخاطبان «ماه عسل» داد که در اسرع وقت با سردار جلسه ای برگزار شود و درباره این مسئله صحبت شود و تصمیم امیدوارکننده ای در رابطه با شایان گرفته شود. 

58245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    59 5
    چه خبر خوبی امیدوارم عملی بشه . حیفه چنین استعداد درخشانی توی زندان هرز بره وقتی که میشه به شکل شایسته ای در راستای کمک به کشور ازش استفاده کرد . یادمون نره اگه این پسر توی یک کشور خارجی زندگی می کرد براش سر و دست می شکوندن.
  • بی نام RO ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    101 7
    به جای ۸سال زندان به ۱۰ سال کار اجباری برای فتا محکومش کنید.
  • حبیب RO ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    100 0
    اگر واقعا پلیس این کار را بکنه جای سپاسگزاری داره
  • امیر IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    82 1
    بسیار عالی دست مریزاد . کار پسندیده ای هست
  • ترانه IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    84 3
    چقدر خوشحال شدم از اين خبر انشالله بتوانيد از استعداد اين جوان در راه درست استفاده كنيد.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    28 2
    مثل شایان و شایان ها در این مملکت زیادند . نیروهایی هستند که با کدنویسی حتی الگوریتم های گوگل رو هم میتونن دور بزنن و گیج کنند اما تنها چیزی که با این کدها بهشون میرسه فیلترینگ و دستگیری های گاه و بیگاه هست به جای این که ازشون استفاده بشه همینا 4 روز دیگه میرن اونور آب و میشن هکر تیم های خارجی و میزنن به سایت آمار و غیره و ذلک .
  • مادربچه ها A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    36 2
    خیییلی دلم میخوادموفقیت این بچه وادامه تحصیل دادنشوببینم.ای خدا
  • mohsen EU ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    29 2
    تو این مملکت جووون ای زیادی داریم که استعدادشون داره خاک میخوره به خاطر نداشتن پول پارتی
  • بی نام DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    36 2
    هکرهایی که هک می کنند اما اطلاعات را منتشر نمی کنند اغلب به استخدام دولت و پلیس با حقوق های بالا در می آیند. اما کسی که اطلاعات را منتشر می کند مجرم است.
  • بی نام US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    42 2
    در واقع زندان برای این افراد باهوش جای خطرناکی هست و امیدوارم سیستم قضایی این طعمه چرب را به دست گرگ ندهد و ایشان را تحت آموزش قرار داده و برای کار اجباری در زمینه استعدادش بکارش گیرد. صداقتش مثال زدنی بود
  • ناشناس IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 1
    خیلی دوست داشتنی بود.