باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرانجام در پی صدور مجوزهای لازم تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و کمپانی بوئینگ امضا شد.

در پی اعلام رسمی تاریخ اجرای توافق مذاكرات 5+1 موسوم به برجام ، اقدامات گسترده ای از طرف كمپانی های بزرگ سازنده هواپیما برای حضور فعال در بازار ایران و همزمان اراده جدی از طرف مدیریت ارشد وزارت راه و شهر سازی در جهت بازسازی ناوگان هوایی كشور صورت پذیرفت.

بر اساس این گزارش "هما" در این بین پس از سفر نمایندگان کمپانی بوئینگ به ایران و چند دور مذاکره سرانجام در خرداد ماه سال جاری تفاهم نامه‌ای بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و کمپانی بوئینگ به امضا رسید.

در این تفاهم نامه مقرر شده است در صورت اخذ مجوز های لازم توسط دو طرف ، تعدادی هواپیما بویینگ عموما از خانواده ۷۳۷ نسل جدید و مدل های ۳۰۰ERو ۹۰۰ از سری بوئینگ ۷۷۷ توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری شود.

شایان ذکر است نهایی شدن این قرارداد و اجرایی بودن آن منوط به اخذ مجوزهای نهایی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدرام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    2 8
    اینم یک چیزی مثل تک رقمی شدن تورمه
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    4 0
    بوئینگ 737 و 777 بهترین خرید ایران ایر است . حالا ایران دارد درست و عاقلانه خرید می کند . آمریکایی ها به قراردادهایشان پایبند می مانند . هواپیماهای آمریکایی امنیت و استانداردهای بسیار بالاتری از روسی دارند .