تسنیم نوشت: مجلس سنای آمریکا به طور جداگانه چهار طرح پیشنهادی در ارتباط با کنترل و محدودیت استفاده از سلاح‌های گرم را به مرحله رای گیری گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات سنای آمریکا وارد مرحله جدیدی در مورد کنترل سلاح گرم شدند. طی چند روز گذشته نمایندگان مجلس سنا 4 طرح پیشنهادی جداگانه را پس از قتل عام در باشگاه شبانه اورلاندو مطرح کردند.

سنای آمریکا قصد دارد تا حکمی را در ارتباط با محدودسازی دسترسی مردم به سلاح‌های گرم به رای بگذارد، این حکم مربوط به لیست تروریست‌های تحت نظر دولت آمریکا و بررسی پیشینه این افراد است. یکی از این اقدامات که با حمایت جمهوریخواهان انجام خواهد شد به تعویق انداختن فروش سلاح‌های گرم به خریدارانی است که در لیست تحت نظر دولت قرار دارند. این اقدام حمایت و پشتیبانی انجمن ملی سلاح در آمریکا را همراه خود دارد.

احتمالا هیچ کدام از این طرح‌های پیشنهادی نتوانند به میزان 60 رای که اکثریت مورد نیاز برای نهایی شدن تصمیم در مجلس است دست پیدا کنند.

عمر متین مهاجم تیراندازی گسترده اورلاندو که 49 نفر را به کام مرگ فرستاد در سال‌های 2013 و 2014 توسط پلیس فدرال آمریکا مورد بازپرسی قرار گرفته و پس از آن در لیست افراد تحت نظر دولت آمریکا قرار گفته بود اما زمانی که مقامات رسمی آمریکا نتوانستند علیه این فرد شواهد و مدارکی جمع آوری کنند وی را از لیست خارج کردند.

لورتا لینچ دادستان آمریکا اظهار داشت که اداره تحقیق و تفحص فدرال قصد دارد تا یک گزارش جزئی از تماس تلفنی مهاجم این حادثه با 911 منتشر کند. اما این گزارش آن چیزی را که متین در مورد حمایت از داعش را گفته است در بر نمی‌گیرد.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز مشخص نکرده است که متین چه چیزی را در مورد حادثه تروریستی و یا داعش بیان داشته است.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =