در راستای جمع آوری متکدیان؛ مردم خیر کمک های انسان دوستانه خود را از طریق نهادهای حمایتی پرداخت کنند

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: شهروندان خیر شهرستان کرج با پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی می توانند نقش ویژه ای را در عدم گسترش متکدی گری داشته باشند و از این طریق کمک‌های خود را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حسن مدیرروستا اظهار داشت: مردم خیر و انسان‌دوست ایران اسلامی، همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان و مستمندان پیش‌قدم هستند اما متاسفانه عده‌ای سودجو با سوء استفاده از این روحیه و نیکوکاری مردم، اقدام به تکدی‌گری در سطح شهرها و معابر و خیابان‌های پرتردد می‌کنند که حضور آنها آسیب جدی به سلامت روحی و چهره شهرها وارد کرده است.

معاون خدمات ‌شهری شهرداری کرج بیان کرد: این در حالی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهادهایی با هدف حمایت از افراد نیازمند و مستمند مشغول فعالیت هستند که با شناسایی این افراد، حمایت‌های لازم را از آنها می کنند و نیازهای این قش را در حد توان مرتفع می سازند.

مدیرروستا افزود: بنابراین نیازی نیست که افراد در معابر اصلی و خیابان‌ها از مردم طلب کمک مالی کنند و اگر به طور واقعی نیازمند و مستمند هستند، می‌توانند با مراجعه به این نهادها از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

این مسئول ادامه داد: زمانی که بررسی‌های لازم را در خصوص وضعیت معیشتی متکدیان انجام می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که برخی از آنها نیازمند نیستند و حتی عده‌ای از آنها به ویژه کودکان گرفتار گروه‌های تبهکاری شده اند که مجبور به تکدی‌گری می‌شوند.

معاون خدمات ‌شهری شهرداری کرج ادامه داد: به همین دلیل ستاد ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرستان کرج طرح‌هایی را با هدف جمع‌آوری و ساماندهی این افراد از سطح خیابان‌ها و معرفی به نهادهای مددکاری و حمایتی در دستور کار خود دارد.

مدیرروستا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ماموران این ستاد که شهرداری کرج و معاونت خدمات شهری این شهرداری عضو فعال آن به شمار می‌آیند، 425 نفر از متکدیان از سطح شهر و معابر اصلی جمع‌آوری کردند و تحویل دستگاه‌های مربوطه داده اند.

وی در پایان از مردم خواست تا از کمک به افراد تا زمانی که از نیازمند بودن آنها مطلع نشده‌اند خودداری کنند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی قرار داده و مطمئن باشند که از این طریق، کمک‌های آنها به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =