ایرنا نوشت: جمهوریخواه به دنبال یافتن راهی برای جلوگیری از نامزدی ترامپ برای انتخابات است

 پایگاه اینترنتی مجله تایم گزارش داد: با آشکار شدن نشانه های شکست دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون دموکرات ، حزب جمهوریخواه به دنبال یافتن راهی برای جلوگیری از نامزدی ترامپ برای انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری تایم، اعضای کمیته «مقررات کنوانسیون» حزب جمهوریخواه درصدد اعمال اصلاحاتی در قوانین هستند تا راهی برای شانه خالی کردن نمایندگان حزبی (دلیگت) از رای دادن به ترامپ پیدا کنند.
بنا بر پیشنهاد مطرح شده، می توان به نمایندگان حزبی وضعیت «معترض وجدانی» اعطا کرد تا آنان بتوانند از تعهد خود به رای دادن به ترامپ مطابق با انتخابات درون حزبی شانه خالی کنند.


این پیشنهاد که «کندال انرو» نماینده حزبی از ایالت کلرادو آن را مطرح کرده است ، موجب فسخ قانون اجرا شده در کنوانسیون حزبی سال 2012 می شود و به نمایندگان حزبی اجازه می دهد تا «رای وجدانی شخصی یا دینی» بدهند.
بر اساس مقررات کنونی حزب جمهوریخواه ، تقریبا تمام نمایندگان حزبی حاضر در گردهمایی یا کنوانسیون این حزب ملزم به رای دادن بنابر نتایج انتخابات درون حزبی هستند. این پیشنهاد مطرح شده در صورت تصویب الزام رای دادن به ترامپ را از میان بر می دارد و می تواند از دستیابی ترامپ به رای 1237 نماینده حزبی مورد نیاز برای کسب نامزدی جلوگیری کند.
در هفته پیش از برگزاری گردهمایی حزبی در «کلیولند» اصلاحات اعمال شده در مقررات باید به تصویب حاضران در گردهمایی برسد.


به گزارش ایرنا، در حالی که نظرسنجی ها از شکست ترامپ در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها حکایت دارد ، جمهوریخواهان در پی راهی برای فرار از شکست زودهنگام و جلوگیری از نامزدی ترامپ هستند.
روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با بیان اینکه ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا «در قد و قواره رهبری یک کشور نیست»، نوشت: تکرار حوادث تروریستی در آمریکا نتیجه مواضع ترامپ علیه مسلمانان است که ناقض اصول و ارزش های آمریکاست.
این روزنامه در همین ارتباط نوشت: انتخابات ماه نوامبر در حال تبدیل شدن به همه پرسی درباره ترامپ است و حزب جمهوریخواه از این وضعیت هراس دارد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =