مدیر کل‌ مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس بر‌آوردهای اولیه خسارت سیل عصر روز شنبه در پنج شهرستان استان 800 میلیارد ریال اعلام شده است.

به گزارش خبرآنلاین، خلیل ساعی اظهار داشت: به دنبال بارش‌های سیل آسای عصر روز شنبه 29 خرداد در برخی شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی، موجب جاری شدن سیل در شهرهای مرند، مراغه، هشترود، تبریز و چهار شهر شهرستان شبستر منجر شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سیل در شهرهای استان تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: متاسفانه سیل به اماکن مسکونی، تجاری، محصولات کشاورزی، تاسیسات شهری و راه‌های روستایی خسارت فراوانی را وارد کرده است.

ساعی تصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه از سیل عصر 29 خرداد در آذربایجان‌شرقی، 800 میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، مسکونی، واحد‌های مسکونی و واحد‌های تجاری و احشام وارد کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: گروه‌های ارز‌یاب خسارت در شهرستان‌هایی که سیل جاری شده فعالیت خود را از امروز آغاز می‌کنند و آمار دقیق خسارت سیل را گزارش خواهند کرد.

وقوع سیل در 4 شهر شهرستان شبستر/ ستاد مدیریت بحران تشکیل شد

 بارش شدید باران در برخی از نقاط استان آذربایجان‌شرقی از جمله چهار شهر شهرستان شبستر عصر روز شنبه سبب جاری شدن سیل شد.

معاون مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به دنبال بارش شدید باران سیل چهار شهر شهرستان شبستر را فرا گرفت.

محمد هنربر افزود: بارش‌های سیل‌آسا عصر امروز در شهرستان شبستر موجب جاری‌شدن سیل در شهرهای شبستر، وایقان، کوزه‌کنان و شندآباد شده است.

هنربر با بیان اینکه خوشبختانه این سیل ها تلفات جانی نداشته است، تصریح کرد: طبق گزارش‌های اولیه خسارت مالی در شهرهای شندآباد، کوزه‌کنان و وایقان سنگین گزارش می‌شود.

وی اضافه کرد: خسارت مالی سیل در شهر شبستر نسبت به سه شهر دیگر این شهرستان کمتر گزارش شده است.

هنربر از تشکیل ستاد بحران در این شهرستان با حضور فرماندار شهرستان‌ شبستر خبر داد و گفت: در حال حاضر نیروهای هلال احمر و دیگر نیروهای امدادی در حال کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند.

بارش 50 میلی‌متر باران طی 2 ساعت

 فرماندار شهرستان شبستر با بیان اینکه طی 2 ساعت 50 میلی‌متر باران در این شهرستان بارید، گفت: بارش باران شدید موجب جاری شدن سیل در چهار شهر این شهرستان شد.

سعید کاشانی اظهار داشت: در بیست و نهمین روز از خردادماه، بارش سیل آسای باران در شهرستان شبستر مردم این شهرستان را غافلگیر کرد، به طوریکه طی دو ساعت بیش از 50 میلی‌متر باران در این شهرستان بارید.

وی افزود: بارش شدید باران موجب جاری شدن سیل در شهرهای شبستر، شندآباد، کوزه‌کنان و وایقان شده و موجب خسارت سنگینی شد.

کاشانی اضافه کرد: در پی بارش باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط شهرستان شبستر نشست ستاد مدیریت بحران در محل فرمانداری شبستر با حضور مسئولان شهرستانی و استانی تشکیل شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کاشانی تصریح کرد: بارش شدید باران موجب مسدود شدن جاده شبستر- سلماس و ارومیه برای ساعتی شد و خسارات فراوان به باغات، احشام و مزارع در این شهرستان شد.

وی خاطرنشان کرد: با بسیج تمام امکانات و کمک هلال احمر سیل در منطقه مهار و کنترل شده و وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

فرماندار شبستر با اشاره به اینکه سیل به برخی منازل در این شهرستان و روستاها خسارت وارد کرده است, گفت: این سیل خسارت جانی نداشته اما خسارات مالی سنگینی به منطقه وارد کرده است.

کاشانی همچنین از خسارت به کوره‌های آجرپزی در شهر وایقان خبر داد و گفت: اکیپ‌های فنی برآورد خسارت از ساعات اولیه فردا مشغول به فعالیت شده و خسارات وارده را برآورد می‌کنند.

اعزام ۱4 تیم نجات به مناطق سیل‌زده شبستر / آبگرفتگی 300 خانه در مناطق شهری و روستایی

 مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی، از اعزام 14 تیم نجات و امدادگر به مناطق متاثر از سیل شهرستان شبستر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خبر داد.

علی شهودی اظهار داشت: در پی بارندگی شدید در مناطق شبستر، وایقان، کوزه‌کنان و شند‌آباد و جاری شدن سیل در این مناطق که موجب وقوع آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی شد، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در قالب 14 تیم به مناطق حادثه‌دیده از آبگرفتگی و سیلاب در این شهرستان از اولین ساعات وقوع حادثه در این مناطق اعزام شدند.

وی افزود: 14 تیم امدادی در قالب 50 نفر نجاتگر از شهرهای تبریز، مرند، بناب، خامنه، تسوج به شهرستان شبستر و مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

شهودی گفت: تیم‌های امدادی در حال حاضر به تخلیه آب از خانه‌ها با پمپ آب اقدام می‌کنند.

وی افزود: طبق گزارش‌های اولیه سیل موجب آبگرفتگی بیش از 300 خانه در مناطق سیل‌زده این شهرستان در مناطق شهری و روستایی شده است.

سیل در مراغه و سرگردانی مردم این شهر

 بارش 30 دقیقه‌ای باران و تگرگ در مراغه مردم را سرگردان و به خانه‌ها و مغازه‌ها خسارت زد.

بارش شدید باران و تگرک در مراغه موجب آبگرفتگی 10محله، تخریب دیوارهای 2 واحد مسکونی و خسارت به 20 واحد تجاری شد.

آبگرفتگی معابر تردد خودروها در سطح شهر به ویژه در خیابان‌های قدس، آیت اله کاشانی، کمربندی جنوبی، میدان گاز، کمربندی شمالی، و اتوبان امیرکبیر را مختل کرد.

سیل شدید در محله جانبازان بالا دیوارهای 2واحد مسکونی را تخریب کرد و ورود سیل به پاساژ امیر مراغه به 15 مغازه خسارت زد.

خسارت سیل و تگرگ به 70 درصد محصولات باغی شهرستان مراغه

 بخشدار مرکزی مراغه گفت: باران و تگرگ موجب تلف شدن 16 راس گوسفند و خسارت به 70 درصد محصولات باغی و 40 درصد مزارع گندم و جو این شهرستان شد.

محمد گل‌محمدی اظهار داشت: بارش باران  شدید و تگرگ موجب جاری شدن سیل در این شهرستان و خسارت مالی سنگین در این شهرستان شد.

وی افزود: باران و تگرک شدید 16 راس گوسفند را در روستای دیورزم تلف کرد.

گل‌محمدی گفت: تگرک شدید در شهرستان مراغه به 70 درصد از محصولات باغی و 40 درصد مزارع گندم و جو خسارت وارد کرد.

بخشدار مرکزی مراغه گفت: به خاطر سیل راه برخی روستاها تخریب و به جاده‌های بین مزارع خسارت شدید وارد شد.

وی افزود: میزان دقیق خسارت وارده به باغ‌ها و زمین‌های زراعی و روستاهای شهرستان در دست بررسی است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =