۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

فرماندار منطقه‌ ریو دو ژانیرو در آستانه‌ بازی‌های المپیک و پارالمپیک در برزیل اعلام کرد که بدون کمک‌های مالی دولت مرکزی، قادر به تامین هزینه‌های ارائه خدمات عمومی هنگام برگزاری این مسابقات بین‌المللی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از دویچه وله، قرار است بازی‌های المپیک تابستانی در برزیل 15 مرداد آغاز شود، مقامات رسمی منطقه‌ ریو دو ژانیرو که مسابقات در آن برگزار می‌شود، از ناتوانی در تامین هزینه‌های اجرای تدابیر امنیتی، امور مربوط به سلامت و بهداشت، آموزش، حمل و نقل و حفظ محیط زیست خبر داده اند. فرمانده این منطقه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشکلات جدی بر سر راه ارائه‌ خدمات عمومی در این دوره وجود دارد".

کاهش چشم‌گیر بهای نفت، یکی از علل بروز بحران عنوان شده است. پورتال "گلوبو" میزان کمک‌های دولت مرکزی به منطقه‌ ریو را ۷۸۰ میلیون یورو گزارش داد. شهردار منطقه در حساب توییتر خود نوشت که "با این‌حال اجرای برنامه‌های المپیک به تاخیر نخواهد افتاد".

انتظار می‌رود که نزدیک به نیم میلیون گردشگر و علاقه‌مند برای دیدن بازی‌های المپیک به ریو سفر کنند. این مسابقات روز 31 مرداد به پایان می‌رسد. پس از آن برنامه‌های پارالمپیک از 17 تا 28 شهریور در این کشور برگزار می‌شود.

برزیل از سال ۲۰۱۵ با بحران مالی روبرو است. بنا به گزارش کارشناسان، کاهش رشد اقتصادی در سال گذشته نزدیک به ۴ درصد بوده است. ماه‌ها است که ماموران پلیس و معلمان، حقوق ماهانه‌ خود را با تاخیر دریافت می‌کنند. گفته می‌شود که وضعیت بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها نیز وخیم است.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    13 1
    "برزیل از سال ۲۰۱۵ با بحران مالی روبرو است. بنا به گزارش کارشناسان، کاهش رشد اقتصادی در سال گذشته نزدیک به ۴ درصد بوده است. ماه‌ها است که ماموران پلیس و معلمان، حقوق ماهانه‌ خود را با تاخیر دریافت می‌کنند. گفته می‌شود که وضعیت بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها نیز وخیم است." اوضاع اقتصادی دنیا اینطوره چون ابرقدرت ها می خواهند فرمولهای اقتصادی را عوض کنند و چین را تحت فشار بگذارند. همین ترکیه و امارات در همسایگی هم با مشکل مواجه اند. چین و ونزوئلا و روسیه، حتی نروژ و کانادا که از نفت گران سود می بردند و ... آن وقت دلواپسان ما مشکل اقتصادی ایران را در برجام می بینند و سعی در تخریب روحانی دارند.
    • بدون نام ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
      2 0
      تشكر از شما.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    15 1
    اینا همش نتیجه سیاست های عوام فریبانه هاست ها همون چیزی که تو ایران هشت سال اجرا می شد ها ملت عشق یارانه یه کم درس بگیرید از تاریخ باز خوبه محمود هشت سال بود . تو آمریکای لاتین مادام العمر هست . ملت چی می کشن اون جا تو ونزوئلا رسما به خوردن گوشت سگ افتادن .
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    4 2
    از عرب ها بگیرن