فرماندهی حزب‌الله قصد دارد با اعمال تغییرات گسترده جایگاه حزب‌الله را در خارج از لبنان تقویت کند.

فرماندهی حزب‌الله قصد دارد با اعمال تغییرات گسترده در این حزب و تشکیل مراکز متنوعی در مناطق مختلف لبنان، جایگاه حزب‌الله را در خارج از لبنان به ویژه در سوریه تقویت کند به نحوی که حزب‌الله بتواند در کنار یگان‌های نظامی و امنیتی، یگان‌های سازمانی و اجتماعی خود را نیز تاسیس کند.

روزنامه الاخبار نزدیک به حزب‌الله لبنان از سازماندهی مجدد شورای جهادی حزب‌الله پس از شهادت فرمانده مصطفی بدرالدین که مسئول تعدادی از یگان‌های نظامی و امنیتی در لبنان و سوریه بود، تعیین جانشینی برای او جهت مدیریت کمیته‌های نظامی و امنیتی سوریه و نیز تعیین فرماندهان یگان‌های تحت اشراف بدرالدین در لبنان که معمولا اعلام نمی‌شوند، خبر داد.

روزنامه الاخبار در ادامه نوشت، احتمال می‌رود بازسازی گسترده‌ای در یگان‌های شورای جهادی این حزب انجام شده و مسئولیت‌ها و اختیاراتی که شهید بدر الدین داشت میان تعدادی از مسئولان تقسیم شوند البته همه این امور تحت نظارت سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله انجام خواهند شد.

الاخبار نوشت، در این تحول،‌ اختیارات برخی از اعضای شورا افزایش یافته و معاونان جدید تعیین می‌شوند تا فشار مسئولیت‌های دبیر کل در پیگیری اکثر پرونده‌هایی که در داخل و خارج لبنان به حزب الله مربوط می‌شوند، انحلال منطقه پنجم و الحاق آن به بیروت و پذیرش استعفای مسئول منطقه البقاع کاهش یابد.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، سازماندهی مجدد حزب الله در شورای اجرایی این حزب انجام خواهد شد و سید هاشم صفی‌الدین، رئیس کنونی این شورا که تمامی یگان‌های سازمانی، ‌آموزشی، فرهنگی،‌ اجتماعی و سندیکایی و نهادهای رسانه‌ای و صنفی حزب‌الله وابسته به او هستند، مدیریت گروه معاونان را در تمامی بخش‌ها برعهده می‌گیرد.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =