۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲

دانشمندان اعتقاد دارند که یک روش درمانی جدید و موثر برای سرطان پوست پیدا کرده اند.

دانشمندان اعتقاد دارند که یک روش درمانی جدید و موثر برای سرطان پوست پیدا کرده اند.
به تازگی واکسن جدیدی در انگلستان آزمایش شده است که تومورهای پوستی را در تعدادی از بیماران به طور کامل درمان کرده است.این روش درمانی حتی در بیمارانی که در مراحل پیشرفت بیماری بوده اند موثر بوده است.
در این روش سلول های سرطانی مورد حمله قرار می گیرند و سلول های سالم هیچ آسیبی نمی بینند ، هم چنین عامل هایی در بدن منتشر می شود که پاسخ بدن نسبت به بیماری سرطان را افزایش می دهد.
دکتر هاوارد کافمن از دانشگاه پزشکی راش در این باره گفت : تحقیقات نشان می دهد، ما توانسته ایم روش درمانی جدیدی برای بیمارانی که به سرطان های پوست پیشرفته دچار شده اند پیدا کنیم و داروهایی بسازیم که فواید زیادی برای دیگر بیماران خواهد داشت.به این ترتیب می توان جان هزاران نفر را از خطر مرگ حتمی نجات داد.
در طول 25 سال گذشته نرخ ابتلا به سرطان پوست سریع تر از هر نوع دیگرسرطان افزایش داشته است و سالانه بیش از 2 هزار نفر در  کشور انگلستان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.
این روش درمانی روی 50 بیمار آزمایش شد که دچار سرطان پوست بسیار پیشرفته بودند و در صورت درمان نشدن بیش از 9 ماه قادر به زندگی نبودند.اما با استفاده از این واکسن جدید 16 درصد از این بیماران به طور کامل درمان شدند و تا 4 سال دیگر نیز دیگر دچار بیماری نشدند.
در 28 درصد دیگر نیز اندازه تومورها تقریبا به نصف کاهش پیدا کرد.
پزشکان امیدوارند این داروی جدید تا 5 سال دیگر در دسترس بیماران قرار بگیرد.
تومورهای پوستی در حال حاضر معمول ترین نوع سرطان در بین جوانان بین 15 تا 34 سال است .
تلگراف ، 11 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =