لیگ جهانی والیبال / برزیل 3 - ایران صفر/ شروع بد شاگردان لوزانو

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار لیگ جهانی 2016 با نتیجه سه بر صفر به برزیل باخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاگردان رائول لوزانو اولین حضورشان با مرد آرژانتینی را در لیگ جهانی در ریو و برابر شاگردان رزنده برگزار می کنند.

بازیکنان دو تیم قبل از بازی ، اینگونه که در تصویر می بینید ، درحال گرم کردن بودند.

با شروع مسابقه، اولین سرویس را سعید معروف زد كه توپ او یكراست به بیرون رفت و برزیل اولین امتیاز را گرفت. برزیل سه امتیاز متوالی گرفت تا سرانجام ایران هم توانست یك امتیاز بگیرد. سرویس ایران را میلاد عبادی پور زد كه برزیلی ها توپ را تبدیل به امتیازی برای خود كردند. پس از آن دوباره برزیل یك امتیاز گرفت و پنجمین امتیاز خود را ثبت كرد. لوزانو درخواست وقت استراحت كرد تا به شاگردانش كه بازی را بد شروع كرده بودند، توصیه های فنی لازم را بكند.

پس از وقت استراحت، ایران دو امتیاز گرفت تا به بازی برگردد. فاصله كم شد و ایرانی‌ها راحت‌تر كار می‌كردند. برزیل با نتیحه 8-5 جلو بود كه داور وقت استراحت را اعلام كرد. پس از وقت استراحت، برزیل 4 امتیاز متوالی گرفت و 12 - 5 جلو افتاد. فاصله دوباره زیاد شد و لوزانو درخواست وقت استراحت كرد.

با شروع مجدد مسابقه، برزیل امتیاز بعدی را هم گرفت. این بار فاصله به 8 امتیاز رسید. سرانجام بازیكن برزیل یك سرویس خراب كرد و ایران امتیاز ششم را گرفت. برزیل دوباره یك سرویس خراب كرد تا ایران امتیاز هفتم را بگیرد. ایران 3 امتیاز دیگر هم گرفت و فاصله را به 6 امتیاز رساند. پس از آن ایران كه به خودش آمده بود دو امتیاز دیگر گرفت و مسابقه 16 - 12 شد. 

اما برزیل همچنان برتری اش را حفظ می كرد. برزیلی ها به امتیاز 22 رسیدند و ایران همچنان 17 امتیازی بود. فاصله 5 امتیازی نشان می داد كه برزیل ست اول را خواهد برد. اما ملی پوشان ایران تلاش می كردند تا فاصله را به حداقل برسانند. ایران با ضربه محكم میرزاجانپور امتیاز 18 را هم گرفت. 

ایران و برزیل هر كدام یك امتیاز دیگر گرفتند و پس از آن برزیل مجددا یك امتیاز گرفت. برزیل به امتیاز 24 رسید و تنها یك امتیاز برای برد می خواست. سرانجام آن ها امتیاز 25 را هم گرفتند و ست اول را با نتیجه 25 - 19 بردند.

ست دوم

با شروع ست دوم، شاگردان لوزانو عملكرد بهتری داشتند. ایران كه ست اول را باخته بود، در ست دوم توانست دو امتیاز اول را بگیرد. اما برزیل اجازه نداد ایران خودنمایی كند و آن ها خیلی سریع برتری خود را دیكته كردند. شاگردان لوزانو كم كم با برزیل مساوی كردند و پس از آن عقب افتادند. برزیل با نتیجه 8-6 جلو افتاد و داور وقت استراحت را اعلام كرد. 

برزیل در این ست هم مثل ست گذشته خوب كار كرد. شاگردان رزنده با اقتدار بودند و مقابل تماشاگران خود، برتری را به تیم ملی ایران دیكته می كردند. چیزی كه بیش از همه ایران را آزار می داد، سرویس های این تیم بود كه حرفه ای زده می شدند و ایران را در دریافت آن ها با مشكل مواجه می كرد. برزیل هر چه می رفت بیشتر و بهتر می توانست برتری اش را دیكته كند.

این تیم امتیازات را یكی پس از دیگری می گرفت و ایران فقط قصد داشت فاصله را كم كند. اما برزیلی ها حتی از ست قبلی هم بهتر كار كردند. این تیم به راحتی بیستمین امتیاز را گرفت و فاصله خوبی هم با ایران داشت. 5 امتیاز بعدی هم به راحتی برای برزیلی ها ثبت شد، آن هم در حالی كه تیم ملی ایران 16 امتیازی بود. برزیل كه ست اول را 25 - 19 برده بود، در ست دوم با نتیجه 25 - 16 برنده شد؛ یعنی با فاصله 9 امتیاز.

ست سوم

در ست سوم هم برزیل خوب شروع كرد. این تیم از همان اول توانست از ایران جلو بیفتد اما شاگردان لوزانو این بار بهتر از ست های قبلی بودند. تیم ملی ایران توانست برخلاف دو ست قبلی، این بار زودتر از برزیل به امتیاز هشتم برسد. داور هم وقت استراحت گرفت. پس از وقت استراحت، ایران امتیاز نهم را هم گرفت و دو امتیاز از برزیل جلو افتاد. محمد موسوی سرویس ایران را زد كه توپ او تبدیل به امتیازی برای برزیلی ها شد. 

برزیل امتیاز نهم را هم گرفت و مسابقه مساوی شد. ایران اما اجازه نداد كه این بار برزیل جلو بزند. ایران امتیاز دهم را گرفت و بعد از آن سعید معروف سرویس را به تور زد تا مسابقه 10 - 10 مساوی شود. 

ایران اما دوباره بازی را محكم گرفت و با ثبت دو امتیاز به سود خود، دو امتیاز از برزیلی ها جلو زد. برزیل پس از آن امتیاز دوباره جبران كرد و ایران هم امتیاز 13 را روی اشتباه بازیكن حریف در زدن سرویس به دست آورد. ایران امتیاز چهاردهم را هم گرفت تا دوباره فاصله به 2 امیتاز برسد. اما برزیل تیمی نبود كه اجازه دهد فاصله بیشتر از این شود. 

برزیلی ها تا همین جا اجازه دادند كه ایران خودنمایی كند. آن ها ناگهان متحول شدند و از ایران جلو زدند. این تیم با نتیجه 19 - 17 از ایران جلو افتاد و به فكر كسب سومین ست بود. برزیلی ها گرچه مثل دو ست قبلی نتوانستند با فاصله 5-6 امتیازی از ایران حركت كنند، اما باز هم همین دو سه امتیاز فاصله را حفظ می كردند. 

برزیل به امتیاز 21 رسید و ایران هم امتیاز هجدهم را گرفت. حالا برزیل تنها 4 امتیاز برای برد می خواهد اما ایران این بار فاصله كمتری دارد و ناامید نیست. ایران امتیاز نوزدهم را هم گرفت تا فاصله به دو امتیاز برسد. هر دو تیم یك امتیاز دیگر گرفتند اما آبشار خوب شهرام محمودی، امتیاز 21 ایران را ثبت كرد تا فاصله به یك امتیاز برسد. رزنده وقت استراحت گرفت و تیمش پس از آن امتیاز 23 را گرفت.

اما جواد معنوی نژاد امتیاز 22 ایران را گرفت تا تیم ملی فاصله یك امتیازی را حفظ كند. برزیلی ها امتیاز 24 را هم گرفتند. سرویس بعدی برزیل خراب شد تا ایران امتیاز 23 را بگیرد. ایران امتیاز 24 را گرفت و حالا تیمی برنده می شود كه دو امتیاز بگیرد. 

ایران امتیاز بعدی را هم گرفت و 25 امتیازی شد. سرویس بعدی را ایران زد كه توپ برگشتی را برزیلی ها زدند و ایران دفاع كرد. در نهایت برزیل توپ را در زمین ایران خواباند. مجددا مسابقه مساوی شد؛ 25 - 25.

ایران مجددا امتیاز بعدی را گرفت. سرویس ایران را موسوی زد اما برزیلی ها توپ را برگرداندند. در نهایت برزیلی ها توپ را به بیرون زدند كه برزیل درخواست ویدئو چك كرد. داور رای را به سود برزیل داد. مجددا مسابقه مساوی شد. برزیل سرویس بعدی را زد و توپ در زمین ایران خوابید. این بار برزیل جلو افتاد. برزیل سرویس بعدی را هم در زمین ایران خواباند تا ست سوم را هم ببرد.

برزیلی ها دیدار افتتاحیه را با نتیجه سه بر صفر از ایران بردند.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =