مدال نقره المپیک لندن حالا به کیانوش رستمی رسیده است.

حمید رضا یادگار - خبرگزاری خبرآنلاین؛با دوپینگ وزنه بردار روس حالا مدال نقره رقابت های المپیک لندن به کیانوش رستمی رسیده است.

همان زمان هم خیلی ها می گفتند که حق کیانوش مدالی بالاتر از برنز بود و او هرگز به حق واقعی اش در لندن نرسید.چهار سال از آن اتفاق گذشت و در حالی که رستمی رکورد جهان را هم شکسته است و دارد خودش را برای المپیک ریو آماده می کند خبر رسیده که مدال نقره رقابت های المپیک لندن هم برای این ورزشکار است.

اتفاقی خوب که هرچند شاید حس و حالش مثل 4 سال قبل و مثل خوشحالی کردن در سالن وزنه برداری نباشد اما در هر صورت مدال نقره است و افتخاری بزرگ که نصیب ایران شده است.نکته ای که اما در این بین وجود دارد این است آن زمان جایزه مدال آوران المپیکی برای برنز 100 سکه بهار آزادی و برای آنهایی که نقره گرفته اند 150 سکه بهار آزادی بوده است.

جدا از این دریافت 50 سکه بیشتر باید گفت که آن زمان فرق بین جایزه مدال برنز با نقره هم بیشتر بود و اسپانسرها و حتی برنامه های متعدد تلویزیونی بهای بیشتری به آنهایی که نقره و طلا گرفته بودند می دادند.

فارغ از اینکه دوپینگ وزنه بردار روس اجحاف بزرگی در حق کیانوش رستمی بوده است اما باید گفت که اگر مسئولان ورزش کشور حالا که او نقره ای شده است،پاداش او را مطابق همان سال و مطابق معیارهای یک ورزشکار نقره ای بدهند بدون شک انگیزه های های او برای وزنه زدن در المپیک ریو بیشتر خواهد شد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =