ایرنا نوشت: منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند: هیاتی از جنبش فتح به ریاست عزام الاحمد وارد قطر شده تا درباره پرونده آشتی ملی با هیات حماس مذاکره کند.

پایگاه خبری الیوم السابع روز چهارشنبه گزارش داد، صخر بسیسو، جبریل الرجوب و محمد اشتیه عضو کمیته مرکزی فتح، عزام الاحمد را در این سفر همراهی می کنند.
منابع مطلع در گفت وگو با الیوم السابع گفتند: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز قرار است روز جمعه (دو روز دیگر) وارد قطر شود تا با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کند.
برپایه این گزارش، سفر دو روزه عباس دومین سفر رسمی این مقام فلسطینی به قطر است که قبل از ماه رمضان درباره آن برنامه ریزی شده بود.
در صورتی که توافق بین فتح و حماس صورت گیرد، به احتمال زیاد ابومازن در قطر با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار می کند.
منابع آگاه گفتند که دیدار بین هیات های فتح و حماس بیش از دو روز طول نخواهد کشید و دو طرف قرار است درباره مسایلی که همچنان مورد اختلاف است از جمله پرونده کارمندان حماس به توافق برسند.
در این گزارش یادآوری شده که جنبش فتح در ابتدای هفته جاری با مقامات مصری در خصوص آشتی ملی دیدار و گفت وگو کرد.
هیاتی از جنبش حماس نیز طی ساعات آینده به منظور دیدار با مسئولان سازمان اطلاعات مصر برای بحث و بررسی پرونده آشتی ملی و مسائل مرتبط با فلسطین راهی قاهره خواهد شد.
منابع آگاه گفتند که موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس همزمان با این هیات وارد قاهره شده و ریاست آن را بر عهده خواهد داشت.
هیات حماس پس از این سفر دو روزه به منظور دیدار با رهبران جنبش فتح برای بحث و بررسی مساله آشتی ملی راهی دوحه پایتخت قطر خواهد شد.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =