ستاد اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری گیلان آغاز به کار کرد

اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری گیلان با هدف اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و پیگیری سیاست دولت تدبیر و امید برای ایجاد رونق اقتصادی، تقویت تولید داخلی و ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان، اولين نشست ستاد اقتصاد مقاومتي پارك علم و فناوري گيلان با هدف اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري و پيگيري سياست دولت تدبير و اميد براي ايجاد رونق اقتصادي، تقويت توليد داخلي و ايجاد اشتغال با رويكرد اقتصاد مقاومتي برگزار شد.
هدف از اين جلسه تبيين مباني نظري اقتصاد مقاومتي و تعيين وظايف هريك از اعضا و حوزه ها بود.
در اين نشست ابتدا آقاي دكتر متقي طلب براي آشنايي اعضا ستاد ، توضيحاتي درخصوص تشكيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به رياست معاون اول محترم رئيس جمهور ارائه نمود و ستاد اقتصاد مقاومتي را در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به رياست معاون پژوهش و فناوري وزارت متبوع را معرفي كرد.
در ادامه ايشان به تعيين ۵ عنوان برنامه كلان در حوزه اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: گفتمان سازي در اقتصاد مقاومتي - تبديل دانشگاه ها به دانشگاه كارآفرين - ارتقا دانشگاه ها به تراز بين‌المللي - افزايش راندمان منابع مالي در آموزش عالي - حركت به سمت آموزش­هاي مهارتي - از جلمه برنامه هاي كلان وزارت علوم است كه اين ستاد با همكاري و هوشياري مي بايستي در انجام و رسيدن به اهداف آن تلاش كنند.
در ادامه نشست خانم مهندس بلالايي، معاون فناوري پارك علم و فناوري گيلان، از تشكيل ۱۲ كارگروه اقتصاد مقاومتي در كشور و ۹ كارگروه در استان گيلان و همچنين عضويت پارك در كارگروه اقتصاد دانش بنيان خبر داد.
سپس آقاي مهندس تكريمي معاون پشتيباني پارك علم و فناوري گيلان نيز پيشنهاد كرد كه با همكاري با شركت‌هاي فناور مستقر در پارك، فعاليتهايي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي صورت پذيرد و نيز توانمندي­هاي شركت هاي مستقر از طريق رسانه به مراجع ذيربط معرفي شوند.
سپس در ادامه اين نشست با بررسي برنامه‌هاي وزارتخانه‌ها، راهكارهايي براي همكاري دوجانبه با برخي وزارتخانه‌ها از جمله، وزرات ارتباطات و فناوري اطلاعات مانند توليد محتواي الكترونيك و وزرات جهاد كشاورزي نظير كاهش ضايعات از طريق فرآوري محصولات كشاورزي و همچنين وزارت دارايي مانند تقويت نقش بازار سرمايه در بنگاه هاي اقتصادي، تبيين شد.
از جمله مصوبات اين نشست مي توان به تدوين و انتشار توانمندي­هاي پارك علم و فناوري گيلان در حوزه­هاي مختلف براي ارائه به دستگاه­ها و مراجع استاني اشاره كرد.
از ديگر مصوبات اين نشست، شناسايي كشورهايي كه قابليت همكاري با پارك را دارند نظير تاجيكستان و آذربايجان و تدوين برنامه­هاي عملي متناسب و همچنين بررسي و ارائه پيشنهادات راهبردي براي استقرار واحدهاي تحقيق و توسعه كارخانه­ها در پارك و انجام فعاليت­هاي تحقيق و توسعه بصورت مشترك فيمابين واحدهاي صنعتي وشركت­هاي فناور مستقر در پارك علم و فناوري گيلان، مي باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =