تابستان فرصت مغتنمی برای تشکل های دانش آموزی است

حدود 380پایگاه تابستانی با برنامه ریزی دقیق در راستای غنی سازی اوقات فراغت عموم دانش آموزان فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در سومین جلسه تشکل های دانش آموزی استان که در محل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزارشد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، تابستان را فرصت مغتنمی برای تشکل های دانش آموزی در جهت غنی سازی اوقات فراغت و پویایی و تحرک بیشتر دانست.

عباسی با اشاره به تفاوت ویژگی های دانش آموزان مناطق روستایی و شهری در اوقات فراغت، افزود: ما به عنوان متولیان دانش آموزان 18- 6 سال ، بیشتر احساس نیاز می کنیم که در حوزه های معرفتی و تربیت روحی دانش آموزان و رشته های نو و جدید بیشتتر سرمایه گذاری کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: تابستان فرصت خوبی برای تشکل هاست تا به موضوعاتی از قبیل مباحث اصیل مکتب تشیع و حوزه معرفتی عمومی دانش آموزان بویژه استحکام بنیان های فکری دانش آموزان عضو چهار تشکل سازمان دانش آموزی ، سازمان جوانان هلال احمر ، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پرداخته شود.

وی گفت: ما حدود 380پایگاه تابستانی داریم که با برنامه ریزی دقیق در راستای غنی سازی اوقات فراغت عموم دانش آموزان فعالیت خواهند کرد .

ایشان با تاکید بر لزوم هماهنگی بین آموزش های طول سال تحصیلی و فعالیت های تابستانی افزود باید تمامی برنامه ها همسو و هم جهت باشند یعنی آموزش های رسمی 9 ماهه با آموزش های غیر رسمی و مکمل تابستانی هم افزایی و همسویی داشته تا باعث رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان شود.

عباسی با اشاره به نتایج آزمون های سلامت روانی دانش آموزان در خصوص سرگرمی بیش از 4 ساعت دانش آموزان با موبایل و اینترنت گفت : اگر برنامه ریزی های لازم صورت نگیرد فضای مجازی و اینترنت خطرات زیادی را در تعطیلات تابستانی برای بچه ها خواهد داشت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تعامل و هماهنگی های لازم بتوانیم به هدف اصلی خود که همان تربیت دانش آموزانی در طراز جمهوری اسلامی ایران است دست پیدا کنیم .

در ادامه جلسه سرهنگ احمدی تبار رییس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصار المهدی (عج) استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات تشکل های دانش آموزی را مفید ارزیابی کرد و گفت باید بتوانیم با استفاده از پتانسیل همدیگر در تربیت دانش آموزان که در سند تحول بنیادین و همچنین برنامه های بسیج دانش آموزی نیز بر آن تاکید بسیاری شده است به اهداف خود دست پیدا کنیم.

همچنین در این جلسه نمایندگان سایر تشکل های دانش آموزی از جمله سازمان هلال احمر ، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گزارشی از برنامه های پیش بینی شده برای فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت را ارائه و پیشنهاداتی مطرح کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =