طرح هدیه کتاب به کودکان در استان گیلان اجرایی شد

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: هدیه بسته های فرهنگی شامل کتاب کودک به فرزندان کتابداران که موفق به گذراندن مقطع اول ابتدایی شدند بعنوان یکی از اقدامات تشویقی در جهت ایجاد میل به خواندن و علاقمندی آنها به کتاب و مطالعه برای نخستین بار در گیلان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، زهرا بدن آرا معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل با اشاره به اهمیت ایجاد علاقمندی در کودکان نسبت به مقوله مطالعه و کتابخوانی اجرای طرح هدیه کتاب به کودکان کتابداران که در مقطع اول ابتدایی خواندن و نوشتن را آموختند، آغازی برای تربیت نسل کتاب خوان در استان گیلان عنوان کرد و گفت: علاقمندی به کتاب و مطالعه امری اکتسابی است که در کودکی پرورش می باید و این علاقه تا سنین کهنسالی همراه وی خواهد بود.
با ایجاد بخشهای مستقل کودک، کتابخوانی در گیلان رشد چشمگیری داشته است
بدن آرا همچنین کتابخانه های عمومی استان گیلان را یکی از فعالترین مراکز فرهنگی برای ایجاد میل به خواندن کتاب در کودکان دانست و با اشاره به آغاز فصل تابستان و ایام اوقات فراغت دانش آموزان گفت: امروز در همه کتابخانه های عمومی استان بخش ویژه و مستقل کودک راه اندازی و در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.
وی همچنین از راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان باران رشت در شمال کشور را خواستگاه تحولی اساس در توسعه کتابخوانی از سن کودکی در استان یاد کرد و افزود: با ایجاد این کتابخانه ویژه و بخشهای ویژه کودک در استان گیلان تعداد اعضای کودک کتابخانه های عمومی استان با رشد چشمگیری روبرو شده و این امر نشاندهنده علاقه خانواده های گیلانی به کتابخوانی کودکان خود می باشد.
معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین برگزاری ویژه برنامه های جنبی نظیر، قصه خوانی، کانون های ادبی شعر، خوانش متون کهن از جمله شاهنامه خوانی، عطار، حافظ و سعدی خوانی، عروسک گردانی با استفاده از شخصیتهای داستانی از کتاب کلیله و دمنه در بخشهای کودک سراسر استان گیلان را نیز از دیگر اقدامات کتابداران ویژه بخشهای کودک برشمرد.
وی همچنین با اشاره به عضویت رایگان و نیم بهای کودکان در کتابخانه های عمومی، این موقعیت ایجاد شده توسط کتابخانه های عمومی را نماد عملی فرهنگ سازی در خصوص توسعه کتاب خوانی و گسترش فرهنگ مطالعه دانست. گفتنی است استان گیلان دارای 100باب کتابخانه عمومی در سراسر گیلان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =