شهردار کرج: بازرسی بازوی مدیریت بر محور قانون است

شهردار کرج با بیان اینکه کنترل و نظارت در هر دستگاه از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت: ارتقاء سلامت کاری، حفظ نظام و قانونمندی و افزایش ثمرات هر سیستم با وجود این بخش تحقق پیدا می کند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند در نشست با تنی چند از مدیران ارشد شهری و استانی در حوزه نظارت و بازرسی عنوان کرد: امروزه موضوع نظارت و بازرسی به عنوان یک اهرم بسیار کارآمد، جایگاه و نقش ویژه ای را در سیستم ها و نهادها ایفا می کند.

شهردار کرج اظهار داشت: مدیران و کارکنان حوزه کنترل، نظارت و بازرسی در هر یک از دستگاه های مدیریتی و اجرایی به دنبال سالم سازی، پالایش فرآیندها و روش های اجرایی برای رسیدن به قانونمندی بیشتر، ارتقاء ثمرات و حفظ نظام آن سیستم می باشند.

ترکاشوند بیان کرد: به سبب جلوگیری از فسادهای ناشی از افراد سودجو در نهادها و سیستم ها مدیریت های نظارت و بازرسی در سطح وسیعی به فعالیت می پردازند که در این مسیر از مردم هم به سبب ارتباط موضوعی و دفاع از منافع مردم برای کنترل و رصد عملکردها در امور اجرایی استفاده می کنند.

وی گفت: افزايش منابع انساني آموزش ديده و مجرب در امر نظارت و بازرسي، سركشي هاي مستمر و نوبه اي، ارائه گزارشات صحيح از وضعيت موجود سیستم و برخورد با عوامل ضعف و کارشکن، سازمان را در راه رسيدن به هدف خود با سرعت فراينده اي و با كمترين هزينه ها و خسارات پيش خواهد برد و شهرداری کرج آمادگی کامل را دارد تا در زمینه آموزش بیشتر پرسنل خود در حوزه نظارت و کنترل هر گونه اعتباری را هزینه کند.

ترکاشوند تاکید کرد: آنچه كه در امر بازرسي و نظارت از اهميت زيادي برخوردار می باشد اين است كه پيشگيري هميشه بهتر از درمان است. در صورتي كه ما در امر انتصاب و انتخاب مديران سازمانها، نهادها و... دقت لازم را نموده و افراد امين و كارآمد را در پستهاي مديريتي منصوب نماييم، تا حد زيادي از نياز به نظارتهاي بعدي و همچنين نياز به تلاش براي كشف فساد و جرم در مراحل بعدي نظارت كاسته خواهد شد.

شهردار کلانشهر کرج در بخشی دیگر از سخنان خود به همکاری متقابل این دستگاه و سازمان بازرسی استان البرز اشاره کرد و افزود: با همکاری و همفکری این نهاد توانسته ایم در پروژه ای نظیر تقاطع غیر همسطح حصارک هزینه عملیات عمرانی را تا یک سوم تقلیل دهیم و با هزینه های پایین تر فعالیتی سالم و حرفه ای را به منظور رضایتمندی شهروندان و تامین زیرساخت های شهری به اجرا برسانیم.

وی در پایان بر در نظر گرفتن برنامه ریزی های منسجم و دقیق تر در حوزه کنترل، نظارت و بازرسی تمامی سیستم ها از جمله اداره کل بازرسی شهرداری کرج تاکید کرد و خواهان دقت نظر هر چه بیشتر مسئولان ذیربط در این بخش به منظور جلوگیری و کاهش تخلفات شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =