تسنیم نوشت:نوه امام خمینی (ره) گفت: برخی بلندگوها بر طبل تفرقه و دشمنی می‌کوبند و باید مراقب آن ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی یادگار امام (ره)در همایش همایش بزرگ مبلغین ماه مبارک رمضان در گرگان،کار طلبه ها را علم اندوزی و تبلیغ عنوان کرد و ادامه داد: تعامل را در سه جنبه می توان بررسی کرد، یکی جنبه تعامل فردی است مانند خانواده یا افرادی که در زندگی شخصی با آن ها ارتباط داریم.

این مدرس حوزه گفت: در روایات داریم پیامبر (ص) فرموده اند کسی که با شما قطع ارتباط کرده ،شما با او ارتباط برقرار کنید.

اهم اظهارات نوه امام راحل را در ادامه بخوانید؛

*در بسیاری از خانواده ها اختلاف وجود دارد. اگر کسی قطع ارتباط کرده است ما با او قطع ارتباط نکنیم. در اسلام روی صله رحم بسیار تاکید شده و حتی در جایی آن را باعث کثرت رزق عنوان می کنند.

*کی از وظایف طلبه ها تعامل با مردم است، باید در سخنرانی‌های خود برای مردم نسبت به رعایت روابط سخنرانی کنیم و لازمه این کار هم این است که خود بلد باشیم و با روابط خانوادگی آشنا باشیم.

*هم خودمان باید با مردم ارتباط بگیریم و هم به مردم توصیه کنیم. یکی از مراجع می‌گویند مردم دین‌شان را از کتاب‌ها نمی‌گیرند بلکه از روحانیت و رفتار آن‌‌ها می‌گیرند. اینطور نیست که مردم مطالعه کنند و این رشته تخصصی آنها نیست. هرچقدر خوش اخلاقی را بنویسید ولی رفتار نکنید فایده‌ای ندارد. در روایات ما نسبت به جایگاه عالم تاکید شده و عالی‌ترین جایگاه‌های بهشت هم برای علما است.

*مردم دین خدا را از ما می‌گیرند، رابطه روحانیت با مردم بر اساس رفتار و تعامل فردی است. این یک ضروریت جامعه بشری است و باید مورد نظر همه علما باشد.

*وقتی در کشور زیر نظر نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم باید به تعاملات اجتماعی توجه کنیم. همه ما مخلوق خدا و یک از نوع هستیم لذا باید مرز بندی‌ها را بکشنیم. این چپ و راست ها مردم و حکومت را از هم جدا کرده است. این مسئله شاید از نظر سیاسی درست باشد ولی از نظر تعامل اشتباه است. نباید این خط کشی ها و دیوارها آنقدر بلند شود که ارتباط را در جامعه کمرنگ کند.

*بگذارید گروه‌های سیاسی با هم جلسه بگذارند و صحبت کنند. در سال‌های اخیر این مسئله کمرنگ شده بود. در زمان کودکی یادم هست دو رغیب انتخاباتی که با هم تند بودند در حرم امام (ره) با هم می‌گفتند و می‌خندیدند. گروه‌های سیاسی لازم است ارتباط‌ها را حفظ کنند.

*اختلاف‌ها هرچقدر پایین‌تر بیاید و به سطح خیابان برسد دوری‌ها و جدایی‌ها هم بیشتر می‌شود. باید با برگزاری جلسات مشکلات را حل کرد.

*روحانیت نباید از جامعه جدا شود، روحانیت نباید محدود به مسجد شود. باید از تفرقه دوری کرد و بر اتحاد تشویق کرد. برخی بلندگوها بر طبل تفرقه و دشمنی می‌کوبند و باید مراقب آن‌ها بود.

* مگر چقدر شیعه در دنیا وجود دارد که با هم اختلاف افکنی هم داریم، امروز جهان اسلام مشکلات زیادی دارند. شیعیان دنیا چشم‌شان به جمهوری اسلامی است و سیاست و ریزکاری‌های ما را رصد می‌کنند.

*یک نظام جمهوری اسلامی در کل دنیا به برکت حرکت امام و حمایت مردم شکل گرفت. مشکلات دنیا زیاد است و اگر ما همه توان خود را روی هم بگذاریم نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. در این شرایط هم نیروها و تلاش های خود را خنثی می کنیم.

* آنقدر وظیفه بردوش ما است که فرصت اختلاف نداریم، امام (ره) بسیار بر وحدت کلمه تاکید داشتند و رمز پیروزی را همراهی یکدیگر می دانستند. به جای زیاد کردن اختلافات باید در راستای اتحاد گام برداشت.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    موافقم
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    مشکوک میزنه. اومده تو رسانه :دی
  • بی نام FI ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    هرچه خوش اخلاقی را بنویسید ولی رفتار نکنید فایده ندارد قابل توجه حاج آقا شجونی
  • بدون نام ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    4 0
    خيلي بده كه از اين وحدت كلمه سو استفاده ي ابزاري بشه و تا كسي انتقادات اساسي رو مطرح مي كنه به مخل وحدت متهم بشه، اقا بدون تعارف بعضي مسيولين يك قدم كوتاه نمي ايند و ارزشي براي بقيه قايل نيستند ، چرا اونا به فكر وحدت نيستند ، خوب اصلاح برخي امور مگه خيلي سخته?