رکود اقتصادی و کاهش قیمتها در ژاپن موجب شده است شهروندانی که خودرو ندارند و به خودرو نیاز پیدا می کنند، بتوانند هر خودرو شخصی را با پرداخت یک دلار به ازای هر ده دقیقه، کرایه کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، برخی شرکتهای اجاره دهنده خودرو در شهر توکیو پایتخت ژاپن به منظور جذب مشتریانی که به علت رکود اقتصادی تلاش می کنند تا حد امکان کمتر خرج کنند، خودروهایی را در ازای دریافت یکصد ین (حدود یک دلار) در هر ده دقیقه اجاره می دهند.

میزان هزینه کردن ژاپنی ها در ابتدای امسال نسبت به اوایل سال گذشته حدود نیم درصد کاهش یافته است که این مسئله نشان دهنده ادامه یافتن رکود اقتصادی است.

هم اکنون بسیاری از ژاپنی ها فقط قادر به پرداخت هزینه غذا و سایر نیازهای ضروری خود هستند و حتی خودروهایشان را فروخته اند تا از شر پرداخت هزینه های آن راحت شوند.

این گونه افراد در زمانی که به خودرو نیاز پیدا می کنند می توانند با مراجعه به ارزان ترین شرکت اجاره دهنده خودرو در ژاپن و شاید در جهان، خودرویی را برای استفاده کرایه کنند. طبق قوانین ژاپن، انتقال سند خودرو در این کشور بدون داشتن مکانی برای پارک کردن آن ممنوع است و هزینه اجاره کردن یک پارکینگ در توکیو از سیصد دلار در ماه کمتر نیست.

همچنین مالک خودرو باید حدود هفتصد دلار در سال برای تمدید اسناد خودرو به وزارت ترابری ژاپن بپردازد.

حدود پانصد دلار در سال نیز صرف بیمه کردن خودرو می شود.

در چنین شرایطی، پرداخت یک دلار به ازای هر ده دقیقه اجاره خودرو، راه حلی بی نظیر برای کسانی است که مایلند با خودرو شخصی در توکیو رفت و آمد کنند بدون آن که هزینه های جانبی آن را بپردازند. شرکتی که دست به این ابتکار زده است سال گذشته یکصد هزار دلار سود کرد ولی روند نزولی درآمد شهروندان در ژاپن موجب کاهش هرچه بیشتر مخارج آنان و تشدید رکود اقتصادی و کاهش سود شرکتها از جمله شرکتهای اجاره دهنده خودرو خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =