۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۳:۰۷

دانشمندان امریکایی اعلام کردند نوعی روش جدید ویروس درمانی را برای درمان سرطان مرگبار ریه آغاز کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس از سان آنتونیو ، پژوهشگران مرکز تحقیقات و درمان سرطان در دانشگاه تکزاس در سان آنتونیو اعلام کردند این روش را برای درمان پنجاه و پنج بیمار مبتلا به سرطان ریه از نوع مرگبارتر آن را آغاز کرده اند. این روش ویروس درمانی به نام رئولیسین Reolysin شناخته می شود و در ترکیب با شیمی درمانی از آن استفاده می شود. دکتر آلن میتا و همکارانش در دانشگاه تکزاس می گویند این مطالعه ، امیدهای تازه ای برای کنترل سرطان ریه فراروی محققان قرار می دهد. روش درمانی رئولیسین Reolysin ، درمانی است بر اساس استفاده از ویروسی به نام رئوویروس reovirus که در درون سلول های سرطان تکثیر می شود و با بزرگ کردن این سلول ها ،‌ آنها را به ترکیدن وادار می کند و در عین حال نیز به سلول های سالم و طبیعی انسان ، صدمه ای نمی زند.

این بررسی با کمک دانشمندان دانشگاه کالگری در آلبرتای کانادا انجام می گیرد. سرطان ریه نوعی بیماری است که در آن رشد بافت بدخیم در یک یا هر دو ریه ایجاد می شود. سرطان ریه شایعترین سرطان در هر دو جنس در سراسر جهان است و بسیاری از بیماران مبتلا به این سرطان در فاصله کوتاهی از زمان تشخیص بیماری جان خود را از دست می دهند. با توجه به سلولی که دچار تراریختی و سرطان شده است اشکال مختلفی از سرطان ریه وجود دارد که هر کدام نشانه ها و عوارض خاص خود را دارند.

شایع ترین اشکال سرطان ریه عبارتند از: سرطان ریه با یاخته های کوچک (Small cell lung cancer)- یاخته های سرطانی نوع کوچک در زیر میکروسکوپ به شکل جوی دو سر دیده می شود و به آن سرطان جو شکل (Oat-shaped) نیز گفته می شود.

روند رشد این نوع سرطان ریه سریع است و در مدت زمان کوتاهی در اندامهای دیگر پراکنده می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =