ایرنا نوشت ، دبیر شورای مرکزی نظام دامپزشکی کشور گفت: موسسه تحقیقات دارو و واکسن کشور در حوزه دامپزشکی در دانشگاه تهران راه اندازی می شود.

حسینعلی عرب افزود: هدف از راه اندازی این موسسه تجمیع توانمندی ها و قابلیت های علوم دارویی دامپزشکی استان هاست تا فعالیت های علمی و تحقیقاتی انجام گرفته در کشور هدفمند و کاربردی شود.
وی ظرفیت های ایران در عرصه گیاهان دارویی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت، ایجاد موسسه تحقیقاتی در زمینه دارو و واکسن دامپزشکی در کشور یک ضرورت است و امید آن می رود فعالیت این موسسه بزودی آغاز شود.
عرب با تاکید بر ایجاد نهادهای صنفی و غیردولتی در کشور، تصریح کرد: بدون تقویت انجمن های صنفی و تولیدی تضمینی برای تداوم فعالیت های علمی وجود ندارد و از مسوولان انتظار می رود در تقویت این نهادها اهتمام بیشتری داشته باشند.
مسوول کمیته دارویی سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر تعامل نهادهای صنفی با بخش دولتی، افزود: نهادهای صنفی رقیب بخش دولتی نیستند و می توانند با تعامل و همکاری مکمل فعالیت های یکدیگر باشند.
عرب خاطرنشان کرد: برای ایجاد ثبات، نوآوری و یکپارچگی در فعالیت های علمی کشور، تاسیس مراکز تحقیقاتی و انجمن های صنفی ضروری است.
گفتنی است ، در سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی که با حضور محققان داخلی و خارجی به مدت سه روز (5 تا 7 خرداد) به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد، در خصوص راه اندازی موسسه دارو و واکسن دامپزشکی در کشور تبادل نظر شد.
همچنین در این کنگره با انتخاب هیات موسس، فعالیت انجمن فارماکولوژی و علوم دارویی کشور آغاز شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =