ضرورت داشتن برنامه اصولی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان

اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان بر ضرورت اتخاذ برنامه ریزی اصولی برای ایجاد اشتغال و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان روز سه شنبه در نشستی به همین منظور در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان گفت : بحث غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از مباحث مهم و اصلی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
فرزاد فتاحی افزود : در راستای غنی سازی اوقات فراغت مناسب برای کودکان، نوجوانان و جوانان در سال گذشته در مجموع سه هزار و 721 برنامه در 609 مرکز و پایگاه در این استان انجام گرفته است.
وی با بیان این که در سال 94 کمیت برنامه های اوقات فراغت رشد 90 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: در سال 93 حدود یکهزار و 930 برنامه و در سال 92 حدود یک هزار و 502 برنامه برگزار شد.
وی اظهار کرد : کانون فرهنگی هنری مساجد استان با 926 برنامه ، اداره کل ورزش و جوانان با 453 برنامه و سازمان تبلیغات اسلامی با 414 برنامه بیشترین تعداد برنامه ها را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: در مجموع 120 هزار نفر در این برنامه ها شرکت کرده بودند که در این آمار، ممکن است هر فرد در چند برنامه شرکت کرده باشد.
وی اشتغالزایی را یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها و دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: در همین ارتباط ،این اداره کل سامانه اشتغال زایی برای جوانان راه اندازی کرده است تا جوانان با ورود به این سامانه بتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.
وی تصریح کرد : این سامانه با رویکرد کار آفرینی است و هر فرد با ورود به سامانه http://eshteghalejavan.ir/ می تواند با شناسایی ظرفیت های شغلی هر دستگاه اجرایی ، شغل مورد نظر خود را پیدا کند.
وی ادامه داد : کودکان و نوجوانان برای پر کردن اوقات فراغت خود می توانند به آدرس http://faraghatejavan.ir/ و با ثبت نام در این سامانه اوقات فراغت خود را به بهتریت نحو سپری کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان نیز گفت: جوانان و نوجوانان مناطق روستایی و دور افتاده از کمترین امکانات برای غنی سازی اوقات فراغت خود محروم هستند.
زینب کرکه آبادی تصریح کرد : دستگاه های اجرایی و مردم کتاب ها و وسایل ورزش که خود دیگر استفاده نمی کنند را بهتر است در اختیار نوجوانان و جوانان مناطق کمتر توسعه یافته قرار دهند تا این افراد بتوانند اوقات فراغت خود را به خوبی پر کنند.
استاندار سمنان در ستاد ساماندهی امور جوانان این استان با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت به طور درست برای نوجوانان و جوانان ، گفت: یکی از عوامل اصلی گرایش جوانان به موادمخدر نبود برنامه درست برای غنی سازی اوقات فراغت است.
محمدرضا خباز افزود : اگر اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را به خوبی پر نکنیم آن ها به سمت مواد مخدر گرایش می یابند و به دنبال آن با آسیب های اجتماعی زیادی روبرو خواهند شد.
وی اظهار کرد : هر چقدر هم از فرزاندان خود مراقبت و نگهداری کنیم کافی نیست زیرا تا زمانی که فضای جامعه آلوده و مسموم باشد جوانان نیز آلوده و مسموم می شوند.
وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان افراد پاک و دارای روحیه لطیف هستند در صورتی که فضای جامعه خوب باشد، این فضای سالم نیز روی آن ها تاثیر مثبت می گذارد و مانع از گرایش آن ها به اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی می شود.
استاندار سمنان با بیان این که همه مردم به خصوص مسئولان دستگاه های اجرایی باید در امر برنامه ریزی در اوقات فراغت برای این قشر همکاری کنند، افزود: اگر جوانی آلوده به مواد مخدر شود همه افراد آن جامعه مسئول هستند.
استاندار سمنان یادآور شد : تعطیلات کشور بسیار زیاد است و کودکان و نوجوانان حدود چهار ماه از سال دارای وقت آزاد بیشتری برای تفریح هستند که این زمان زیاد نیازمند برنامه ریزی مدونی است.
وی یکی از راه کار های مقابله با اعتیاد و پرکردن اوقات فراغت را ورزش دانست و افزود : محیط های ورزشی راه اصلاح جامعه هستند و خانواده ها باید در زمینه ورزش برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنند.
خباز یکی دیگر از مسائل مهم برای جوانان را بحث اشتغال عنوان کرد و گفت: خانواده ها باید درک کنند که منظور از اشتغال، کار دولتی نیست.
وی بیان کرد : همه باید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تلاش خود بیشتر کنند و برای جوانان ایجاد اشتغال کنند و خود جوانان نیز به دنبال کار آفرینی باشند.
بحث غنی سازی اوقات فراغت در کشور یکی از دغدغه های مسئولان امر و خانواده هاست که به اعتقاد کارشناشان امر تدوین برنامه اصولی و کارشناسی و تجمیع نهادهای دخیل برای غنی سازی اوقاف فراغت را ضروری می دانند.
استان سمنان حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد.
نرخ بیکاری در استان سمنان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال حاضر 8.4 درصد عنوان شده که از متوسط کشوری به میزان حدود 11.5 درصد کمتر است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =