نطق‌ها و تذکرات امروز نمایندگان، عموما رنگ و بوی خداحافظی داشت. حتی احمد توکلی هم برای چندین دوره نمایندگی از مردم تهران تشکر کرد و در تذکری به جانشینانش در این مجلس توصیه‌هایی نمود.

به گزارش خبرآنلاين، او در ابتداي تذکرش از همه کارکنان مجلس که با خدماتشان نمايندگان را ياري مي‌رسانند تشکر کرد و در سخناني خطاب به نمايندگان جديد تهران گفت: معمولا در مجلس این گونه بود که نمایندگان تهران بیشتر بار مسایل کلان ملی را به دوش می کشیدند. این کار ممکن است که در مجلس بعدی سخت باشد، زیرا  ضمن احترام به منتخبان جديد ممکن است تجربیاتی که در این دوره بود، در ‌آن دوره جمع نباشد. راه حلش اين است که همه نمايندگان از هر حوزه اي، با همت اجازه ندهند که مسایل کلان روی زمین بماند.

وی خطاب به نمایندگان ديگر استان‌ها از آنها خواست که به کارپرداز حوزه انتخابیه خود تبديل نشوند و گفت: شما نماینده ملت ایران هستید و از هر جایی که بیایید، شان شما اقتضا دارد که مسایل کلان ملی را اهمیت دهید و ضعف های گذشته را جبران کنید.

توکلی در توصيه ديگري به جانشينانشان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: فرض این است که فقط یک دور نماینده می شوید نه بیشتر. اگر این فرض را لحاظ کنید آرای شما تابع چهار سال بعد نمی شود بلکه تابع واقعیت و وضع ملت ایران می شود.

وی در پایان سخنانش خطاب به اصلاح طلبان گفت: با تجربه‌ای که از گذشته کسب کرده اید و حالا که دوران به شما رسیده است، در خدمت مردم باشید و به حساسیت‌های مردم توجه کنید زیرا دغدغه مردم مسایل سیاسی و جناحی نیست و بهتر است که در حوزه اقتصاد بیشترین کمک را به مردم کنید.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    11 1
    تمام نامزدهای باتجربه اصلاح طلب رو رد صلاحیت کردند و مردم ناچار شدند به نمایندگان کم تجربه اصلاح طلب رای بدن. اگر دچار اشتباه محاسباتی نمیشدند و با خیال شکست اصلاح طلبان چهره های شناخته شده انان را رد صلاحیت نمیکردند نمایندگان باتجربه تری وارد مجلس میشدند. اما عیب نداره، سران باتجربه اصلاح طلب چهره های کم تجربه را راهنمایی خواهند کرد.
  • مسعود A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    11 1
    همینکه شما و هم قطارانتان مصالح ملی را در نظر گرفتید کافی است ، بروید که ما شما نمایندگان نا شایست را نمی خواهیم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    12 0
    دوستان اصولگرا لالایی خوندن رو خوب بلدند اما نمی دونم چرا خوابشون نمی بره؟ اقای توکلی دو دولت در دستان شما بوده و دو مجلس پس جواب دهید که: 1 چرا در زمانی که ناکارآمدی هدفمندی را دیدید اقدام درستی نکردید؟ 2 چرا به موقع پیگیر تخلفات ریاست جمهوری سابق نبودید و چند روز مانده به پایان دوره ایشان یادتون اومد که چه ها شده؟ 3 نقش نظارتی مجلس در دولت قبل چی بود؟ 4 چرا شما و دوستانتان از معاون اولی یک مجرم حمایت کرده و تشکر کردید؟ 5 چرا هیچ وقت به جد پیگیر درآمدهای نفتی و صندوق ها نشدید؟ 6 در حالیکه برای صحبتی که به نظر شما حقیر خواندن ارزش پول ملی بود وزیر اقتصاد فعلی رو به مجلس خوندید، چرا برای یک چهارم کردن واقعی ارزش پول کسی بازخواست نشد؟ ای کاش ازاده بودید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    9 1
    آره درست مانند مجالس 7 و 8 و 9 که چقدر اجازه ندادند مسایل کلان ملی روی زمین بماند
  • راد A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    9 1
    آقای توکلی بارمسائل کلان ملی بعهده شما نبود که مملکت واقتصاد آنرا به ابن فلاکت انداختید توصیه میکنم بروید استراحت کنید وبه فجایع که در این چندسال بارآوردید فکرکنید واستغفارکنیدثوابش بیشتره
  • ناصر IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    12 0
    دکتر جان یکی باید این حرفا رو به خودتون میزد شما که نابغه ی اقتصادی مجلس گذشته بودید و در آخرین روزها با پیشنهاد و تلاش همه جانبه برای تصویب طرح بنزین دونرخی چوب لای چرخ زندگی مردم و دولت و اقتصاد گذاشتید و رفتید....
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    4 0
    مملکت رو خرابه کردین حالا توصیه هم می کنین؟ شما خیلی زرنگ بودین در این چند سال یه باری از روی دوش مردم بیچاره برمی داشتین نه اینکه مشکلات شون رو زیاد کنید