ایرنا نوشت: هیلاری کلینتون' برخلاف 'دونالد ترامپ' که با مخالفت جدی سران حزبی، غیر حزبی و برخی شخصیت ها و رهبران غیر آمریکایی روبرو است؛ از حمایت رهبران دمکرات و دولت اوباما و شماری از مقام های اروپایی بهره می برد.

تسلط 20 ساله خانواده کلینتون بر حزب دمکرات در کنار حمایت های آشکار دولت اوباما از نامزدی او و همچنین حمایت مالی گسترده سران وال استریت، موجب شده است تا رهبران حزبی به رغم استقبال خوب هواداران حزب دمکرات به ویژه جوانان از برنی سندرز، او را برای کنار رفتن از رقابت ها به نفع هیلاری کلینتون تحت فشار قرار دهند.

دمکرات ها بر این باورند که برنی سندرز باید هر چه سریعتر به نفع هیلاری کلینتون کنار برود تا برنامه های منسجم حزب را برای شکست دادن نامزد رقیب که به احتمال خیلی زیاد دونالد ترامپ خواهد بود، بسیج کنند.
برنی سندرز تاکنون در مقابل این ایده حزبی مقاومت کرده و می گوید بنا دارد تا آخر به رقابت با هیلاری ادامه دهد.

** سندرز: هیلاری کلینتون مشکل تشخیص دارد
سندرز دیگر نامزد دمکرات ها در انتخابات درون حزبی می گوید :'خانم کلینتون کسی است که موافق حمله آمریکا به عراق بود. ایشان همان کسی است که میلیاردها دلار از سیستم فاسد بنگاه های بزرگ برای تامین هزینه های مالی کمپین انتخاباتی اش بیرون می کشد.'
وی اظهار داشت : «واقعیت این است که بزرگترین مشکل این خانم تشخیص است. ایشان همان کسی است که به بزرگترین اشتباه سیاسی این کشور در دوران معاصر رای مثبت داده است. خانم کلینتون موافق حمله آمریکا به عراق بود.

** حمایت رسمی جو بایدن از هیلاری کلینتون
جو بایدن که قبل از شروع رقابت های درون حزبی به عنوان یکی از گزینه های اصلی دمکرات ها و مورد توافق و علاقه اوباما به حساب می آمد، نخستین عضو کابینه دولت بود که از نامزدی هیلاری کلینتون حمایت کرد.
به گزارش ای بی سی، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظری پیش بینی کرد که هیلاری کلینتون نامزد اصلی دمکرات ها برای انتخابات 2016 باشد.
جو بایدن اظهار داشت اطمینان دارد که هیلاری برنده اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

** حمایت اوباما از هیلاری کلینتون
هر چند که سخنگوی کاخ سفید منکر حمایت اوباما از هیلاری کلینتون شد اما به نوشته نیویورک تایمز، اوباما در یک محفل خصوصی با گروهی از حامیان مالی حزب دموکرات «با صراحتی غیرمعمول» گفته است که کارزار تبلیغاتی سندرز به نقطه پایان خود نزدیک می‌شود و اعضای حزب باید بزودی پشت سر کلینتون متحد شوند.

وی همچنین در آخرین شام کاری خود با خبرنگاران که غیر رسمی و طنز گونه بود، اعلام کرد زنی که قرار است رئیس جمهور آینده آمریکا باشد را می شناسد.
اوباما با توصیف هایی مانند «هوشمند و «کارآموخته» حمایت ضمنی خود را از هیلاری کلینتون در برابر دیگر رقبای وی از حزب دمکرات اعلام کرد.

** فرماندار مینه سوتا به هواداران هیلاری پیوست
مارک دیتون فرماندار ایالت مینه سوتا، به جمع هواداران کاندیداتوری هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده، در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا (2016) پیوست.
موسسه مطالعات آمریکا به نقل از سایت خبری وینونا دیلی نیوز نوشت که مارک دیتون فرماندار ایالت مینه سوتا، به گروه « هواداران هیلاری» پیوست.
دیتون در بیانیه ای خبری مدعی شد که خانم هیلاری کلینتون «شایسته ترین فرد» برای احراز سمت ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات آینده است.

** پشتیبانی برخی از اعضای دمکرات مجلس سنا و مجلس نمایندگان از هیلاری
در کنار سران حزبی، برخی از اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان نیز پشتیبانی خود را از نامزدی هیلاری کلینتون اعلام کردند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، 'چاک شومر' یکی از اعضای دمکرات سنای آمریکا در کنار سایر دمکرات‌ها در جریان ضیافت شام سالانه حزب، از هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا حمایت و تاکید کرد که وی باید در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور نامزد شود.
وی افزود: زمان آن رسیده که یک زن رئیس‌جمهور آمریکا شود. بنابراین، بار دیگر از هیلاری کلینتون می‌خواهم که برای انتخابات ریاست جمهوری آتی نامزد شود و اگر او این کار را انجام دهد، من کاملا از او حمایت می‌کنم.
شماری دیگر از دمکرات‌ها از کلینتون خواسته‌اند خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نامزد کند.

** حمایت رسانه های معروف آمریکایی از کلینتون
در کنار احزاب سیاسی، برخی رسانه های معروف آمریکایی از جمله سی.ان.ان، سی.بی.اس و روزنامه هایی مانند نیویورک تایمز متهم به حمایت از هیلاری کلینتون شده اند هر چند که شورای سردبیری نیویورک تایمز با صدور بیانیه ای رسما حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام کردند.

**کلینتون: رهبران خارجی از من حمایت می‌کنند
هیلاری می گوید رهبران خارجی به طور خصوصی به من گفته‌اند که آنها برای ممانعت از رئیس‌جمهور شدن دونالد ترامپ، از من حمایت خواهند کرد.
وی در این باره گفت که «من چندی است از سوی رهبران(برخی کشورهای خارجی) پیامهایی در این باره دریافت می‌کنم».

**چراغ سبز نخست وزیر ایتالیا به هیلاری
نخست وزیر ایتالیا از دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر سیاست ترس انتقاد کرد و گفت که از کمپین دموکرات هیلاری کلینتون حمایت می‌کند.
متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا در گفت و گو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت:‌ من از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنم چون او زنی است که قابلیت دارد به شرکایش امنیت و حس همکاری دهد و سیاست خوبی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دارد را ادامه دهد.

** استقبال اشتاین‌مایر از نامزدی هیلاری

وزیر خارجه آلمان با استقبال از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا گفت: هیلاری کلینتون نشان داده است که می‌تواند شریک قدرتمندی برای اروپا باشد.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان طی مقاله ای برای روزنامه بیلد، با حمایت از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا برای وی آرزوی موفقیت کرد.
اشتاین مایر گفت: هیلاری کلینتون نه تنها نشان داده است که شریکی قابل اعتماد برای اروپا و دوستی برای آلمان است، بلکه وی همچنین ثابت کرده که نگران بحران‌های جهانی، از افغانستان تا خاورمیانه است.

** پشتیباتی وزیر اقتصاد انگلیس از کلینتون

آسوشیتدپرس گزارش داد که «جرج آزبورن» وزیر اقتصاد و رئیس خزانه داری انگلیس به رسانه ها گفته است هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز خواهد شد.
وی در سخنانی که از سوی رسانه های انگلیسی به عنوان حرکتی عجیب و به دور از روابط دیپلماتیک ارزیابی شد، گفته است می توانید حدس بزنید رئیس جمهور زن آینده آمریکا چه کسی خواهد شد؟
وزیر اقتصاد انگلیس ضمن حمایت از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جموری آمریکا گفته است به طور حتم ترامپ در مقابل کلینتون شکست خواهد خورد.
آزبورن در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی انگلیس افزود: دولت انگلیس با هر شخصی که در انتخابات پیروز شود ارتباط مسالمت آمیز برقرار خواهد کرد.

** افشاگری ترامپ و جمهوریخواهان علیه هیلاری کلینتون

دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات، حملاتی بی سابقه علیه هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا انجام داده و پای وی را به پرونده رسوایی جنسی بیل کلینتون باز کرده است.
ترامپ در جریان سخنرانی در اورگان، هیلاری کلینتون را به سرپوش گذاشتن بر رسوایی اخلاقی بیل کلینتون رئیس جمهور سابق و تخریب زندگی معشوقه سابق شوهرش متهم کرده است که این موضوع می تواند تا حد زیادی بر حمایت زنان آمریکایی از هیلاری در انتخابات پیش روی تاثیر بگذارد.
وی با اشاره به رسوایی اخلاقی بیل کلینتون گفت: «بیل کلینتون بدترین (رئیس جمهور) در تاریخ بود... فقط این موضوع را به خاطر داشته باشید: وی (هیلاری) به شکل غیرقابل باوری پست است»، به این معنا که هیلاری «تسهیل کننده» رسوایی اخلاقی همسرش بوده است.

** انتقاد جان بینر از هیلاری

جان بینر' رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، با انتقاد از 'هیلاری کلینتون' او را به دروغگویی متهم کرد و گفت: اظهارات قبلی 'کلینتون' مبنی بر اینکه هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای ندارد، آشکارا دروغ بوده است.
سخنگوی رئیس پیشین دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد که قرار است کلینتون 22 اکتبر (30 مهر) در جلسه کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافته و درباره حمله بنغازی شهادت دهد.
اسنادی که بعدها منتشر شد، نشان داد که دستگاه دیپلماسی آمریکا حداقل 18 ماه قبل از وقوع حمله به مقر دیپلماتیک این کشور در بنغازی، از تهدیدهایی که در این مورد وجود داشته، آگاه بوده است.

** انتقاد از کمک های سرمایه داران وال استریت به هیلاری
براساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، هیلاری کلینتون در جریان فعالیت‌های کمپین انتخاباتی خود به شکل مداوم مورد حمایت مالی بخش عمده سرمایه‌داران و دست اندرکاران بازار بورس وال استریت آمریکا قرار گرفته و از طرفی به دنبال کنار رفتن برخی کاندیداهای جمهوری‌خواه جریان اصلی از رقابت‌های انتخاباتی، حمایت‌های مالی مضاعفی نیز جذب کمپین انتخاباتی کلینتون شده است.
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا و همچنین کمیته اقدام سیاسی حمایت کننده از کمپین وی مشهور به 'کمیته اقدام در اولویت‌های آمریکا' در طول فعالیت‌های این کمپین در سال 2016 به میزان 23 میلیون دلار حمایت مالی دریافت کرده‌اند.
همچنین نشریه وال استریت ژورنال، در تحلیل اطلاعات مربوط به اعطای کمک‌های مالی نوشت که از مجموع 23 میلیون دلار پول دریافتی هیلاری کلینتون یا کمیته اقدام سیاسی حامی او از سرمایه‌داران بازار بورس وال استریت، دست کم 2 / 4 میلیون دلار مستقیما به کمپین او رفته و کمیته حامی وی یعنی کمیته اقدام در اولویت‌های آمریکا نیز 7 / 18 میلیون دلا از این کمکها را دریافت کرده است.

مراحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعه ای از انتخابات مقدماتی و انجمن های حزبی در درون دو حزب دمکرات و جمهوریخواه از اول فوریه تا 14 ژوئیه 2016 در 50 ایالت و ناحیه کلمبیا و قلمرو ایالات متحده برگزار می شود. درواقع در انتخابات پیچیده درون حزبی و مقدماتی این کشور، مردم آمریکا ضمن رای دادن به شخص منتخب حزب خود، اعضای هیات های انتخاباتی را نیز برای رای گیری عمومی مشخص می کنند و سرانجام روز هشتم نوامبر 2016 این نمایندگان هیات های انتخابی که نباید سمت دولتی داشته باشند، در کنگره آمریکا به پای صندوق های رای رفته و آرای خود را به صندوق های رای می اندازند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =