رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: جمع آوری و تکمیل حدود 80هزار خودروی تولید شده با قطعات ناقص و دو سال تولید خودرو بدون کسری که در ایران خودرو رخ داده، یک کار جهادی و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور معظمی پس از بازديد خطوط و سالن‌هاي توليد گروه صنعتي ايران خودرو اظهار كرد: خودرو در كشور به عنوان يك نماد اقتصادي و حتي اجتماعي مطرح شده است. در سال 93 كه خودروسازي كشور رونق داشت و 1/1 ميليون خودرو توليد شد، رشد اقتصادي كشور بهبود قابل توجهي داشت اما عكس اين اتفاق را در سال 94 شاهد بوديم.

وي با بيان اينكه متاسفانه به دليل كامل نبودن ناوگان عمومي حمل‌ونقل شهري، زندگي بدون داشتن خودروي شخصي بسيار دشوار است و حدود 60 تا 70 درصد خودروها به صورت تك سرنشين در خيابان‌ها تردد مي‌كنند، افزود: اين امر خودرو را از يك كالاي لوكس به وسيله‌اي استراتژيك در كشور تبديل كرده،‌ در حالي كه در كشورهاي توسعه‌يافته اين‌گونه نيست و به دليل استفاده مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومي، خودرو يك كالاي لوكس به شمار مي‌آيد.

معاون وزير صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: ايران خودرو به عنوان بزرگترين بنگاه اقتصادي كشور بايد براساس اصول صرفا اقتصادي حركت كند و سودآوري ماموريت اصلي هر بنگاه است. خوشبختانه در بازديد امروز شاهد بودم كه در ايران خودرو يك نظم خاص و روابط انساني مطلوب حاكم است كه جاي تبريك دارد.

معظمي اظهار كرد: مجموعه 60 هزار نفري ايران خودرو سازماني استراتژيك و تاثيرگذار اقتصادي است كه مديريت و اداره آن حساس و پيچيده است،‌ از اين رو بايد از تمام كساني كه در اداره و پيشرفت اين مجموعه تلاش مي‌كنند تقدير كرد.

رئيس هيات عامل سازمان گسترش بر لزوم جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي نيز تاكيد كرد و افزود: با توجه به شرايطي كه در گذشته بر اقتصاد كشور حاكم بوده، توان رقابتي ما در بازارهاي جهاني كاهش يافته، اما مي‌شود با همكاري با شركاي قدرتمند خارجي به اين هم دست پيدا كرد.

وي با بيان اينكه حضور در بازارهاي جهاني بايد مهم‌ترين استراتژي هيات مديره ايران خودرو باشد، گفت: برجام يك فرصت گشايش اقتصادي را براي كشور فراهم آورد و در اين ميان قرارداد ايران خودرو با پژو يك فرصت قابل توجه براي صنعت خودرو است. بايد از اين فرصت و فرصت‌هاي مشابه براي حضور در بازارهاي جهاني استفاده كرد.

معظمي خاطرنشان كرد: ايران خودرو شركت بسيار بزرگي است، اما نسبت 60 هزار نفر براي توليد 500 هزار خودرو،‌ عدد مطلوبي نيست. ساده‌ترين كار براي بهبود اين عدد كنار گذاشتن نيروهاي كار است اما به هيچ وجه نبايد به اين رويكرد فكر كنيم،‌ بلكه برنامه صحيح توانمندسازي نيروها و توسعه توليد است.

22539

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IQ ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    10 0
    فعلا که ایران خودرو و سایپا تمام خودرو سازهای معتبر رو به خاطر حفظ بازار خودروهای فعلی خودشون فراری دادند. سازنده های چینی بجای فولکس , تویوتا , هیوندای, کیا و ...
  • اشکان IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    3 0
    ما دیگر آشغال نخواهیم خرید گذشت اون زمانیکه یکه تازی های بی حساب کردین و برای خودتون چاپیدین دیگه وقتشه تاوان کاراتون رو پس بدین . بهرام که گور گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت انشالله
  • علی A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    3 0
    باید این را پرسید که با وجود 70 درصد خودروهای تک سرنشین در حال حاضر ناوگان عمومی نظیر شرکت واحد مترو جوابگو نیستند ومسئولین شاید از فشارهای سرنشینان مترو هنگام سوار وپیاده شدن خبر ندارنددر ضمن پیک تردد را اول حل کنید وبعداز مردم بخواهید.. که در مترو تاشکستن قفسه سینه باید تحمل کرد
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    وي با بيان اينكه متاسفانه به دليل كامل نبودن ناوگان عمومي حمل‌ونقل شهري، زندگي بدون داشتن خودروي شخصي بسيار دشوار است و حدود 60 تا 70 درصد خودروها به صورت تك سرنشين در خيابان‌ها تردد مي‌كنند، آیا تاحالا اتفاق افتاده ایشان مسافران پیاده درمسیر راسوارکنند ورایگان به مقصدبرسانند ؟؟؟؟؟؟؟؟