العربیه با انتشار این تصاویر از آمادگی ارتش آمریکا برای آزادسازی رقه خبر داد

وب سایت شبکه خبری العربیه مدعی شد که ارتش آمریکا برای بازپسگیری رقه از داعش آماده شده است.

 

 

 

وب سایت شبکه خبری سعودی العربیه امروز مدعی شد که آمریکا آماده شده است که شهر رقه را که پایتخت داعش محسوب می شود از این گروه تروریستی باز پس بگیرد، این سایت خبری که منتسب به خاندان سعودی است در ادامه گزارش خود این چنین نوشته است: 

به نظر می رسد که جنگ علیه «داعش» در سوریه کم‌کم وارد مرحله جدیدی می شود. ورود مخفیانه ژنرال جوزف واتل، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به شمال سوریه، از آمادگی نیروهای آمریکایی و همپیمانان محلی آنها برای حمله به دژ محکم و پایتخت «داعش» یعنی شهر رقه خبر می دهد.

به گزارش العربیه به نقل از منابع سوری، ژنرال جوزیف طی 11 ساعت دیدار مخفیانه خود از شمال سوریه با کارشناسان نظامی آمریکایی که با رزمندگان عرب سوری و رهبران نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت ایالات متحده هستند، ملاقات کرد.

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به عنوان بالاترین مقام نظامی این کشور که از آغاز عملیات نظامی واشینگتن علیه داعش تاکنون از سوریه دیدن می‌کند، در مصاحبه با گروهی از روزنامه نگاران، او را در سفر کوتاهش همراه می کردند، گفت، که وی با هدف ایجاد ائتلاف میان عرب‌ها و کردها در برابر داعش به این منطقه سفر کرده است.

اگر چه دیدار ژنرال واتل چشم انداز نزدیک شدن حمله آمریکا به داعش با استفاده از نیروهای محلی برای شکست داعش در «الرقه» را افزایش می دهد، اما رهبران نیروهای دموکراتیک سوریه از آمریکایی‌ها خواستند که آنها را به وسایل نقلیه مانند زره پوش‌های مدرن، سلاح‌های سنگین مانند توپ، خمپاره و راکت انداز مجهز کنند.

گام دیگری که نشان از آمادگی نیروهای ائتلاف بین المللی برای آزادسازی رقه از داعش است، انداختن اطلاعیه‌هایی از سوی هواپیماهای ائتلاف که طی آن مردم ساکن رقه را به خارج شدن از شهر دعوت کرده‌اند.

در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع مخالفان سوری، از آمادگی نیروهای کرد سوریه برای حمله به الرقه و حمایت و پشتیبانی آمریکا از آنها خبر داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =