۰ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

ایسنا نوشت: قانون بودجه امسال دولت را ملکف به تجهیز تمامی وسایل نقلیه تا چهار ماه دیگر کرده است.

قانون بودجه 1395 در حالی در روزهای اخیر به دولت ابلاغ شده که تبصره (14)آن یعنی بندهای مربوط به هدفمندی یارانه‌ها حاوی موضوعات و تکالیف متمایزی از سال گذشته برای دولت بوده و حوزه انرژی نیز به طور خاص مورد توجه قرار دارد.

در کنار قرار گرفتن بندهای مربوط به نحوه حذف یارانه بگیران، محل مصرف منابع ناشی از این بخش در چهار گروه تقسیم‌بندی می شود که در بین آنها 15 درصد منابع(که میزان آن مشخص نیست) جهت حمایت از نوسازی صنایع با رویکرد کاهش شدت مصرف شدت انرژی اختصاص یافته است.

این در حالی است که بند (ح) تبصره هدفمندی یارانه‌ها، در حوزه تجهیز کلیه وسایل نقلیه به کارت سوخت مهلت تعیین کرده و تاکید دارد که دولت باید تا چهار ماه پس از تصویب این قانون در این رابطه اقدام کند. بر این اساس با توجه به ابلاغ قانون بودجه در پایان اردیبهشت ماه باید دولت تا حداکثر پایان مرداد ماه امسال، کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت‌گاز (گازوئیلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند.

بنا بر قانون، از تاریخ تعیین شده یعنی چهار ماه دیگرعرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه تنها با استفاده از کارت سوخت و بر اساس شرایطی مشخص انجام خواهد شد.

بند (1) تبصره هدفمندی یارانه ها دولت را ملکف به دریاف هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو می داند.

همچنین قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال1394 با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.

بر اساس بند(3) نیز در صورتی‌که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد برسهمیه تعیین‌شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت‌گیری کند، بهای سوخت تحویلی براساس قیمت تمام‌شده خواهد بود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    16 2
    بسلامنی میشه ۹۰ برابر فوب خلیج فارس بجای ۹۰ درصد
  • mohsen A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    31 2
    دولت در هنگام اخذ مالیات و فروش سوخت و ارائه خدمات الزامی در قانون اساسی مانند آموزش رایگان و درمان متاسفانه کاملا مانند دولت کشوری عمل میکند که یک سنت هم درآمد ناشی از فروش منابع نفت و گاز را ندارد. خبرنگارهای ما اگر کمی تحقیق بلد بودند و حرفه ای عمل میکردند میتوانستند به راحتی نشان دهند که قیمت برق در ولایت هرات افغانستان از قیمتی که شهروندان ایرانی میپردازند ارزان تر است. حال آنکه برق را از ایران وارد میکنند اگر قرار است که ما انرژی مورد نیاز خود را به قیمت جهانی تهیه کنیم و با هزینه شخصی درمان شویم و هزینه تحصیل فرزندانمان را خودمان پرداخت کنیم و شغل خود را خودمان ایجاد کنیم و دست آخر مالیات هم بدهیم ، دولت هم لطف کند و منابع زیرزمینی نفروشد و مانند دولت ترکیه خود را اداره کند.
    • محسن IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
      2 0
      ماهمش نفت راحیف ومیل کرده ایم وسرسفره مون اوردیم وبانفت شغل وکارخانه دولتی ایجادکرده ایم که حالا به اینجارسیدیم که هیچکس جوابگونیست.ماباجمعیت 80 میلیونی 5میلیون کارمنددولتی داریم که هیچ خدمات مفیدی انجام نمیدهندولی ژاپن باجمعیت 130 میلیونی 350 هزارکارمنددولتی داردواینقدرهم خوب برنامه ریزی میکنندوخدمات میدهند.بایدروشهامون روعوض کنیم سریعترتادرگل فرونرویم