۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

هیات داوران سینه‌فونداسیون کن به ریاست نائومی کاواسه کارگردان ژاپنی برندگان این بخش را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیات داوران سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه جشنواره کن به ریاست نائومی کاواسه متشکل از ماریه‌خوزه کروز، ژان‌ماری لاریو، رادو مانتین و سانتیاگو لوزا در مراسمی که در سالن بونوئل برگزار شد، برندگان این بخش را معرفی کردند. پس از اهدای جوایز فیلم‌های برنده در همین سالن به نمایش درآمد.

در بخش سینه‌فونداسیون کن 18 فیلم دانشجویی با یکدیگر رقابت می‌کردند. این فیلم‌ها از میان 2350 اثر ثبت‌شده انتخاب شده بودند. امسال 548 مدرسه فیلمسازی از سراسر جهان آثار دانشجویان خود را به کن فرستادند.

«آنا» به کارگردانی اور سینای جایزه اول سینه‌فونداسیون را دریافت کرد و پس از او «در تپه‌ها» به کارگردانی حمید احمدی به عنوان برنده جایزه دوم معرفی شد. جایزه سوم هم به صورت مشترک به ناژا اندراسف و میشائیل لابارکا رسید.

جشنواره فیلم کن برای برنده جایزه اول تا سوم این بخش به ترتیب 15 هزار یورو، 11 هزار و 250 یورو و هفت هزار و 500 یورو جایزه در نظر گرفته است.

علاوه بر این سینه‌فونداسیون کن برای ساخت یک فیلم بلند که در دو سال آینده ساخته شود به نفر اول تا سوم این بخش به اندازه جایزه نقدیشان کمک مالی ارائه می‌کند.

نخستین فیلم بلند برنده نخست این بخش در جشنواره فیلم کن ارائه خواهد شد.

منبع: اسکرین‌دیلی / 20 می

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =