واحد مرکزی خبر نوشت: تظاهرکنندگان عراقی پس از درگیری فیزیکی با ماموران منطقه سبز دوباره وارد صحن پارلمان عراق شدند.

 تظاهرکنندگان عراقی پس از درگیری فیزیکی با ماموران منطقه سبز دوباره وارد صحن پارلمان عراق شدند.
خبرها حاکی است در این درگیریها یک تظاهرکننده کشته و چند تن دیگر از جمله برخی نظامیان زخمی شدند .
این تظاهرات توسط جریان مقتدا صدر و حزب مدنی اداره شده است.
در حال حاضر وضعیت در بغداد فوق العاده اعلام شده است و اکثر خیابان ها مسدود و حتى برخی خبرنگاران نیز با گلوله های گاز اشک آور زخمی شده اند.

دفتر کابینه دولت عراق در اشغال تظاهرکنندگان عراقی

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، آخرین خبرها حکایت از آن دارد که هزاران نفر از مردم شهرک صدر بسوی منطقه سبز حرکت کردند و گروه سرایا السلام وابسته به مقتدا صدر هم در مناطق مختلف بغداد مستقر و پراکنده شده اند . هنوز دولت خبری منتشر نکرده و وزارت دفاع یا وزارت کشور هم بیانیه ای صادر نکرده اند .فتر کابینه دولت در اشغال تظاهرکنندگان قرار گرفت .منابع اگاه اعلام کردند هدف تظاهرکنندگان امروز صحن مجلس عراق نبود بلکه کایینه دولت است . انها دقیقا از مکان کابینه دولت اطلاع داشتند و مستقیما به آنجا رفتند.

منع آمد و شد کامل در بغداد

همچنین ستاد عملیات بغداد، منع آمد و شد کامل در بغداد تا اطلاع بعدی اعلام کرد. دولت اعلام کرد همه مرخصی های نظامیان کنسل شده ونظامیان باید فورا به یگان های خود بازگردند . این گزارش حاکی است خبری از مکان العبادی و مسوولان عراقی نیست . بنا بر خبرهای رسیده ارتش و پلیس به طور گسترده در بغداد موضع گرفته اند و هیچکس حق خروج یا ورود به بغداد را ندارد. نظامیان تظاهرکنندگانی که وارد منطقه سبز شده اند را محاصره کرده و خبرها از عقب نشینی بخشی از تظاهرکنندگان حکایت دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =