ایسنا نوشت: یک تصویر ترکیبی جدید و زیبا که با نزدیک به 7000 عکس جداگانه توسط ماهواره Sentinel-2A سازمان فضایی اروپا ساخته شده، نمای کامل بدون ابری از قاره آفریقا به نمایش گذاشته است.

این تصویر نتیجه چهار ماه تلاش ماهواره اروپایی برای جمع‌آوری تصاویر بوده و بیشتر آن‌ها بین دسامبر 2015 تا آوریل 2016 ثبت شده‌اند.

این تصویر بیش از 30 میلیون کیلومتر مربع زمین آفریقا را به تصویر کشیده که حدود 20 درصد مساحت کل زمین در جهان است.

این تصویر موزائیکی، نخستین نمونه در نوع خود است که به عنوان بخشی از پروژه تغییرات آب‌وهوایی و پوشش زمین سازمان فضایی اروپا تولید شده است.

ماهواره Sentinel-2A در ژوئن 2015 به فضا پرتاب شد و از یک تصویربرداری چندطیفی برخوردار است که می‌تواند اطلاعات تغییرات در پوشش زمینی را جمع‌آوری کرده و به ارائه بینشی بپردازد که در نظارت بر جنگل‌ها، شناسایی آلودگی در دریاچه‌ها و سواحل اطرافشان و ارتقای کشاورزی کمک می‌کند.

ماهواره همسان دیگر این سازمان موسوم به Sentinel-2B سال آینده پرتاب خواهد شد و در آن زمان این دو کاوشگر با همکاری هم، هر پنج روز یکبار به تصویربرداری از توده زمین و سواحل خواهند پرداخت. زمانی که اطلاعات توسط این دو ماهواره جمع‌آوری شود، سازمان فضایی اروپا راحت‌تر می‌تواند تصاویر موزائیکی مشابه از زمین را به شکل بدون ابر ارائه کند.

5454

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =