رییس دانشگاه صنعتی اراک، گفت: شناسایی استعدادها، پرورش و هدایت آن نقش شگرفی در بروز ارزش های متعالی انسانی دارد، عنوان کرد: پرورش استعداد امری مستمر است که از دوران کودکی آغاز می شود و تا پایان عمر ادامه دارد؛ لذا باید این مهم از همان اوان طفولیت بارور شود و در دوران تحصیل بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نجفی، رییس دانشگاه صنعتی اراک در گردهمایی مدیران و مشاوران دوره اول متوسطه که پیرامون نحوه اجرای آیین نامه هدایت تحصیلی پایه نهم با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش که امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، عنوان کرد: موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان بحثی جدی در توسعه کشور است. وی با بیان اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات موتور پیشران تکامل خلقت است، عنوان کرد: خلقت با انسان رنگ می گیرد چراکه بذر تعلیم و تربیت را در وجود وی نهادینه شده است و یک معلم وظیفه دارد که این بذر را پرورش داده و به نحو شایسته ای که در شان خلقت انسانیست، آن را تربیت کرده و وجود او را ارزشمند سازد. نجفی ابراز کرد: اقدام به انجام کارهای کلیشه ای و بدون برنامه و بی هدف ارزش انسانی نیست، بلکه ارزش های متعالی انسانی در بارش برکات خداوند از وجود اوست و این بارش تنها در سایه تعلیم و تربیت و شکوفا کردن آن امکان پذیر می شود. وی با بیان اینکه شناسایی استعدادها، پرورش و هدایت آن نقش شگرفی در بروز ارزش های متعالی انسانی دارد، عنوان کرد: پرورش استعداد امری مستمر است که از دوران کودکی آغاز می شود و تا پایان عمر ادامه دارد؛ لذا باید این مهم از همان اوان طفولیت بارور شود و در دوران تحصیل بیشتر مورد توجه قرار گیرد. نجفی افزود: علاوه بر شناسایی استعدادهای تحصیلی، هدایت تحصیلی نیز از مباحثی است که باید در حوزه تعلیم و تربیت که به عهده نهاد آموزشو پرورش است مورد توجه قرار گیرد چراکه سهم بسزایی در آینده افراد دارد و بی توجهی به آن پیامدهای ناگواری برای یک جامعه به دنبال خواهد داشت. وی تاکید کرد: برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به مسیر صحیح نباید اجازه داد که سایر سامانه ها دخالت مخرب داشته باشند و توجه دانش آموزان را در مقوله انتخاب رشته فقط به یک سری رشته های خاص متمرکز کنند.

کد خبر 538106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =