منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: از طرف خانه کارگر، فراکسیون زنان و جمعی از نمایندگان ادوار که منتخب مجلس دهم هستند،‌ برای کاندیداتوری در هیات رئیسه پیشنهاد داشته‌ام.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت که احتمالا برای عضویت در هیات رئیسه مجلس کاندیدا می شود،‌ اگرچه در این زمینه پیشنهادی ازطرف فراکسیون امید نداشته اما اعضای این فراکسیون مخالفتی نیز ابراز نکرده‌اند.

جلودارزاده تنها زنی است که تاکنون عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بوده است و یکی از گزینه‌های هیات رئیسه برای مجلس دهم نیز هست. او درباره کاندیدا نشدنش برای عضویت در هیات رئیسه موقت فراکسیون امید گفت: به اندازه کافی کاندیدا وجود داشت. دوستان اینگونه توافق کردند که من برای هیات رئیسه مجلس بمانم.

او گفت: چون همه خانم‌هایی که این دوره به مجلس راه پیدا کرده‌اند باید علاوه بر مسئولیت اصلی‌شان یعنی عضویت در کمیسیون‌ها و پیگیری مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌شان باید فعالیت‌های جانبی را نیز مدیریت کنند. بنابراین باید تقسیم کار صورت بگیرد تا از همه ظرفیت‌های زنان در حوزه‌های ملی، منطقه‌ای و زنان استفاده شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: در هیات رئیسه فراکسیون خانم‌ها کاندیدا شدند اما مقداری لابی داخلی انجام شده بود که در این مرحله هفت نفر شناخته شده از تهران انتخاب شدند و دو نفر از شهرستان‌ها و از خانم‌ها و حتی از اهل سنت که تاکید شده بود حتما نماینده ای داشته باشد، کسی انتخاب نشد اما این هیات رئیسه موقت است و قطعا این ترکیب در فراکسیون امید دائمی تغییر می کند.

او تاکید کرد: فرصت نداشتیم که همه افراد شناخته شوند. باید با تعدادی که شناخته شده هستند کار جلو برود. همه خودشان را معرفی کنند و به همین دلیل هیات رئیسه را موقت اعلام کردیم.

جلودارزاده،‌ انتقادی مبنی بر اینکه ترکیب هیات رئیسه موقت فراکسیون امید نشان می دهد که اصلاح طلب‌ها آنقدر که باید به آرمانهایشان وفادار نیستند را وارد ندانست و گفت: شاید برخی اشتیاق بیش از حد داشتند اما پس از پایان رای گیری سه نفر از آقایان اعلام کردند که استعفا می دهند تا نفرات بعدی وارد ترکیب هیات رئیسه شوند تا هم از خانم‌ها و هم از اهل سنت وارد هیات رئیسه شوند.

او تاکید کرد: این ترکیب تصادفی موقت نمی تواند نشان دهنده نوع روابط و عملکرد فراکسیون امید باشد. ما هیچوقت نمی توانیم کسی جز اینکه تا حالا بوده ایم،‌ باشیم و همه کسانی که هستند، شاخص‌های اصلاح طلبی و اعتدال را دارند و همه به آرمانها و شعارهای مطرح شده معتقد هستند و عمل خواهند کرد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    2 6
    حالا برای یک پست گرفتن دروغ گفتن ها هم شروع میشود یکی از کجا ان یکی از فلانی و دیگری هم بهش وحی میشود خیلی خنده دار است
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    2 0
    قرار گرفتن بانوان در هیئت رئیسه مجلس، بلاشک فدمی مبارک است که باید مورد توجه حدی قرار گیرد تا عقب ماندگی این قشر در جامعه ترمیم گردد. بسیار پیشنهاد مهم و خوبی است هم از ابعاد داخلی و هم بین المللی. حتی بهتر است یک پست را برای بانوان ثابت در نظر گرفته و فقط بانوان برای آن رقابت نمایند فرضا" یکی از منشی ها حتما" از بانوان انتخاب شود