ناصرحضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت : با توجه به وضعیت بد شاخص های توسعه استان، باید با ایجاد زیرساخت های اقتصادی بدنبال بهبود آنها باشیم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ناصر حضرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر وضعیت شاخص های توسعه استان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد .

وی افزود: وجود چنین وضعیتی باعث ایجاد شکاف در بین شاخص های توسعه بین استان آذربایجان غربی و سایر استان های کشور و همچنین بین شهرستان های مختلف استان شود .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: با هدف ارتقای شاخص های توسعه در استان، در حال آماده سازی سند چشم انداز توسعه استان هستیم تا با ایجاد آن علاوه بر بهبود وضعیت شاخص های مختلف بتوانیم سازمان مدیریت استان را در بین 5 سازمان برتر کشور تبدیل کنیم.

حضرتی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی با شعار«هرکس دغدغه توسعه استان را دارد سازمان متعلق به این شخص است» فعالیت خود را آغاز کرده و این سازمان از تمام کارشناسان اقتصادی،  اساتید دانشگاه ها و کسانی که دغدغه بهبود این وضعیت را دارند در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه استان استقبال خواهد کرد.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی سه مولفه شاخص درآمد سرانه مردم آذربایجان غربی شامل شاخص سواد مردم استان و سلامت را در رابطه با شاخص‌های توسعه استان که از وضعیت بدی برخوردار هستند  اقداماتی را پیش رو قرار داده و لازم است در رابطه با ارتقای این شاخص‌ها اقدامات اساسی صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت سرانه درآمد شهروندان استان از متوسط درآمد کشوری 50 درصد کمتر است که البته نسبت به قبل بهبود یافته ولی فاصله زیادی دارد.

حضرتی گفت : بر اساس آمار اعلامی متوسط درآمد هر شهروند در کشور 13 میلیون تومان بوده که این درآمد در آذربایجان غربی 7 میلیون تومان اعلام شده است.

وی افزود: برای بهبود این وضعیت باید زیرساخت های اقتصادی قدرتمند در استان ایجاد شود که برای این مهم باید هماهنگی های لازم بین ارگان های مختلف ، بانک ها و مراکز اقتصادی فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در بخش سلامت با احداث چند بیمارستان جدید بدنبال بهبود سرانه تخت فعال از یک تخت بازای هر هزار نفر هستیم زیرا این آمار در کشور 1.7 است.

حضرتی در پایان گفت: دولت در سال گذشته در وضعیت بسیار بدی از لحاظ مالی مواجه بود که میتوان این وضعیت را حتی بدتر از سال 66 عنوان کرد که امیدوارم با گشایش های اقتصادی و تاثیرات مثبت اقتصادی شاهد بهبود این وضعیت در سال 95 باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =