۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۰

«خبر جنوب» نوشت: رئیس بخش سکته مغزی بیمارستان نمازی شیراز گفت: طبق گزارشات موجود، سکته مغزی اولین دلیل معلولیت در استان فارس است.

دكتر افشين برهان حقيقي در سمينار «مديريت درمان سكته حادث مغزي» كه در شيراز برگزار شد، افزود: متاسفانه اطلاعات و حساسيت مردم نسبت به سكته مغزي بسيار كمتر از سكته قلبي است و به همين دليل در اكثر مواقع دير به بيمارستان مراجعه مي كنند.
وي يادآور شد: علايم سكته مغزي اغلب مغفول واقع مي شود و بيماران خارج از پنجره حياتي و بسيار دير به مراكز درماني مراجعه مي كنند و در همين خصوص از مردم مي خواهيم علايم را جدي بگيرند و به موقع مراجعه كنند.
دكتر برهان حقيقي گفت: مردم در صورت مشاهده علايم فلج شدن صورت، اختلال تكلم و فلج دست و پا و سرگيجه ناگهاني، دوبيني و اختلال تعادل ناگهاني، اختلال بينايي در يك يا دو چشم بايد با اورژانس تماس بگيرند.
وي افزود: به خصوص در افراد بالاي 40 سال، مبتلايان به قند، فشارخون و چربي خون و آنهايي كه مصرف دخانيات دارند اين علايم بايد جدي گرفته شود و طي تماس با اورژانس به بيمارستان هاي داراي امكانات مربوطه انتقال داده شوند.
دكتر برهان حقيقي گفت: در سكته مغزي لخته اي طي مدت 4 تا 6 ساعت بيمار بايد به واحد خدمات سكته مغزي حاد بيمارستان نمازي مراجعه و درمان هاي مربوطه براي او انجام شود.
وي يادآور شد: در صورت عدم درمان به موقع، فرد دچار سكته مغزي يك عمر بايد با عوارض سكته مغزي دست و پنجه نرم كند و دچار فلجي و معلوليت شود و از سوي ديگر هزينه هاي جانبي بسياري به دليل لزوم انجام فيزيوتراپي هاي مكرر از سوي خانواده هايشان بايد سال ها تحمل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =