استاندار کردستان ایجاد توسعه بدون توجه به مسایل زیست محیطی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای ایجاد محیط سالم را غیر ممکن عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، عبدالمحمد زاهدی در مراسم پنجمین جشنواره فیلم سبز با بیان اینکه از آغاز کار توجه به موضوع توسعه استان در دستور کاربود افزود: پیمودن مسیر توسعه نباید به نابودی محیط زیست منجر شود چرا که در غیر اینصورت کردستان نیز به سرنوشت کلان شهرهای دیگر کشور دچار می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشورهای پیشرفته موضوع توسعه و محیط زیست هیچ تناقضی با یکدیگر ندارند افزود: دانش بشری به حدی از رشد و تعالی رسیده است که با بهره گیری از تکنولوژی کارآمد و به روز می تواند محیط زیست را بدون هیچ آسیبی حفظ کند.

زاهدی دخالت های غیر علمی بشر در محیط زیست را عامل اصلی تخریب طبیعت ذکر کرد و تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی صحیح و اصولی موضوع حفظ محیط زیست را به یک باور در اذهان مردم تبدیل کرد.

استاندار کردستان استفاده از ابزار فرهنگی برای فرهنگ سازی را راهکا ر مطلوب و مناسب دانست و افزود: یکی از بهترین راه های فرهنگ سازی در این خصوص بهره گیری از هنرهای نمایشی و سینما است که کردستان از این حیث ظرفیت های مطلوبی دارد.

زاهدی اضافه کرد: هم اکنون کردستان هنرمندان شاخصی در هنرهای تجسمی و سینما دارد که می توانند در لوای آثار خود موضوع محیط زیست را ترویج کنند.

در پایان این مراسم از هنرمندان و چهره های برتر هنری که در قالب آثار خود به موضوع حفظ محیط زیست پرداخته اند تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =