پاسخ آشنا به نماینده مشهد: ملت بزرگ ایران برجام دو را در 7 اسفند 94 کلید زدند

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور به تذکر شفاهی جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد پاسخ داد و برای او مفهوم برجام دو را شرح داد.

به گزارش خبرآنلاين، روزگذشته جواد کريمي قدوسي در تذکري به رئيس جمهور خواستار برکناري حسام الدين آشنا شده و گفته بود: آقای حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای می‌گوید رئیس‌جمهور می‌خواهد برجام داخلی را ادامه دهد، آقای رئیس‌جمهور! شما در پیام تبریک سال نو موضوع طرح برجام 2 را مطرح کردید، اما 12ساعت بعد از آن، رهبر معظم انقلاب در بیانات حکیمانه‌شان در مشهد مقدس از برجام 2، 3 و 4 رمزگشایی و نقشه دشمن را در این زمینه افشا کردند. ... آقای رئیس‌جمهور! مشاور شما مدعی است شما می‌خواهید برجام داخلی را ادامه دهید، آقای رئیس‌جمهور! به صراحت موضع بگیرید، جواب بدهید که نظر شما از برجام داخلی چیست؟ (اينجا)

امروز نيز مشاور رئيس جمهور در پستي به اين شرح پاسخ او را داده است:

لازم می‌دانم برادرانه نکاتی را به استحضار جنابعالی و عزیزان دیگری برسانم که این شبهات را از طریق امثال شما به افکار عمومی خصوصا مومنان و متدینان و انقلابیان القاء می کنند .

دکتر روحانی در 14 بهمن 1394در مراسم روز ملی فضایی طی سخنانی گفت:

اکنون زمانی است که باید برجام دو شروع شود، برجام همان برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و گروه 1+5 بود و امروز نیازمند برنامه جامع مشترک ملی هستیم ... همه ، موافق و مخالف دولت و منتقد باید دست به دست هم دهیم . ما برای اهداف ملی و توسعه کشور اختلاف نداریم ، ما برای حل معضل آب ، محیط زیست ، تسلط به فضا ، موفقیت در بیو ، نانو ، آی تی و آی سی تی اختلاف نداریم. خوشبختانه در مشکلات اصلی کشور نظرات به هم نزدیک است. ما به دنبال اشتغال و رونق اقتصادی هستیم ؛در این موضوع که اختلافی نداریم."

سپس در تاریخ 24 بهمن 1394 در جریان مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سال تاسیس بانک مرکزی گفت:" و اکنون که از دوران تحریم عبور کرده‌ایم و وارد دوران پسابرجام شدیم امروز روزی است که باید برجام 2 یعنی برنامه جامع اقدام مشترک ملی تدوین کنیم و همه هم باید در کنار یکدیگر باشیم."

در پیام نوروزی سال 1395 خود نیز چنین گفت:" ما می‌توانیم با تلاش و کوشش همگانی به رشد 5 درصدی برسیم؛ رشدی که نسبت به همه کشورهای همسایه‌مان، ان‌شاءالله بیشتر باشد، رشدی که بتواند رونق اقتصادی را بسازد و کارگران بیکار ما را به کارخانه‌ها و مزارع برگرداند و رشدی که بتواند جوانان عزیز فارغ التحصیل ما را به بنگاه‌های اقتصادی بکشاند. آنچه برای همه ملت ما مهم است اشتغال پایدار است و این کار در سال آینده با «برجام دو» ان‌شاءالله شروع خواهد شد.

گرچه ملت بزرگ ما که همیشه پیشگام بودند، «برجام دو» را در 7 اسفند سال گذشته کلیـد زدند. «برجام دو» همان اقدام مشترک ملی در داخل کشور است که با وحدت، آشتی و با همدلی شروع خواهد شد؛ برجامی که قبل از اقتصاد از اخلاق آغاز می‌شود. انقلاب ما برای اسلام و اخلاق بود، بعثت پیامبران ما برای اخلاق بود. پیامبر ما فرمود بعثت من فقط برای تکمیل مکارم اخلاقی بود. در جامعه انقلابی ما نباید اثری از دروغ، اتهام، بدگمانی، بدزبانی و تندخویی باقی بماند. در جامعه ما نباید اثری از فساد باقی بماند."

تحلیل این سخنان نشان می دهد که دکتر روحانی منظور کاملا مشخصی از بیان برنامه جامع اقدام ملی داشته است . این برنامه یک روش و 10 هدف دارد . روش آن وحدت، آشتی، همدلی واجماع سازی بر سر مشکلات و راه حل ها در داخل کشور میان نخبگان، دولتمردان و اقشار مختلف مردم است و اهداف آن به شرح زیر است:

1-حل معضل آب ، 2- محیط زیست ، 3- تسلط به فضا ، 4- موفقیت در بیو ، نانو ، آی تی و آی سی تی 5- اشتغال 6- رونق اقتصادی 7- رشد 5 درصدی 8- رشد فضائل اخلاقی در جامعه 9- مبارزه با دروغ، اتهام، بدگمانی، بدزبانی و تندخویی 10- مبارزه با فساد

مقام معظم رهبری نیز در سخنان نوروزی خود در اول فروردین 1395 فرمودند:" حرفشان این است ... در قضیه‌ی هسته‌ای توافق شد و اسم این را گذاشتیم «برجام»؛ برجام دیگری در قضایای منطقه، برجام دیگری در قضایای قانون اساسی کشور؛ برجام 2 و 3 و 4 و الی‌غیرذلک بایستی به‌وجود بیاید تا ما بتوانیم راحت زندگی کنیم."

همان گونه که ملاحظه می فرمایید نظر ریاست محترم جمهور اساسا معطوف به مسائل داخلی اصلی کشور است که همگان در اهمیت آن متفق هستند و برای حل آن ها نیاز به ایجاد عزم ملی و یک برنامه ریزی مشترک است در حالی که نگرانی مقام معظم رهبری معطوف به ترفند روانی دشمن است که بدنبال تحمیل خواسته های خود بر ملت ایران است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mim A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 12
    وقتی رهبری با این نحوه نامگذاری، برجام دو و سه و...، موافق نیستند چرا مدام روی اون تاکید میکنید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 1
    من نمیدانم کسی که سواد سیاسی آن اینقدر پایین است که فرق npt با mpt را نمیداند چرا توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شد و دوباره هم رای آورد .صرفه نظر از اینکه انتخاب ایشان توسط مردم مشهد به چه علت و چگونه بوده است و باز جدا از پررویی ایشان در ادامه اظهار نظرات بعدی پس از این گاف بزرگ سیاسی اینک حمایتی که از ایشان و توسط راستی ها صورت میپذیرد نیز خود یک مسئله ای است که نشان میدهد راستی ها به راستی یا هیچ کس را ندارند و یا همینند که گاف دهند و گاف دهند و باز هم گاف دهند . اما باز تایید شوند و تایید شوند و باز هم تایید شوند
  • هلیا A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    3 2
    دقیقا، افرین.
  • reza A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    9 2
    از دست این پایداری ها و طرفداران دولت قبل به کجا فرار کنیم خدایا خودت کمک کن
  • نازر A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    7 5
    مرگ بر مخالفان دولت درود بر روحانی
    • یکی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
      4 1
      این نوع حرف زدن معمولا لحن مخالفان آقای روحانی است نه دوستداران ایشون.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    8 0
    اقای کریمی قدوسی یعنی شما معتقدید که طرح برجام 2 توسط جناب روحانی نقشه دشمن بوده یعنی می گویید که ایشان عامل خارجی است و به عبارت دیگر شخص دوم نظام عامل دشمن است؟
  • ناشناس IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 5
    ما نباید درراستای اهداف دشمن برنامه ریزی کنیم .مگر ما برنامه چشم انداز وراهبردی نداریم .مگه قانون اساسی ونقشه راه وافکار ولایی نداریم مگه منویات مقام معظم رهبری وبنیانگذار جمهوری اسلامی وشهدا پیش رویمان نیست که برجام داخلی را باید طرح موضوع کنیم؟
  • all in one A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 1
    من نمیفهم چه لزومی داره سر هر موضوع بی ربط و باربطی روحانی برجام برجام کنه؟ حدسم اینه که دولت فکر میکنه این دستاورد بزرگ از دید مردم هم بزرگه. واقعیت اینه که نیست احتمالا شما پیش خودت میگی تو از کجا میدونی نظر مردم چیه. جواب من به شما اینه: 3 کورس تاکسی و پرسیدن از مردم. اگه فکر میکنین کمه خوب 30 کورس تاکسی. درسته خطا داره ولی به واقعیت نزدیکه. عزیزان برجام دچار ابتذال شده. ابتذال:بسیار به کار بردن چیزی تا اندازه ای که از ارزش آن بکاهد توصیه من به روحانی و مشاوراش اینه که تو زمین حریف بازی نکنن. بهتره بجای برجام از کلمه توافق هسته ای استفاده بشه. عزیزان دولت نیاز به جامعه شناس و روانشناس خبره داره تا قبل از هر حرفی بتونه تا حدودی از تاثیرات اون حرف روی مردم اگاه بشه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    26 4
    امثال آقای کریمی واقعا نمیدانند تفسیر و مصادره ی به مطلوب به نفع جریانی خاص نصایح رهبری برای آبروی کشور زیانبار است؟ انصافا شما خودتان را نماینده ی دلسوز مردم میدانید؟
  • علي A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    31 4
    فكر ميكني خودشون نميدانن منظور رئيس جمهور چي بوده اينان دنبال بهانه هستن عنوز خودشونو زدن به خواب
  • علی A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    28 2
    از نماینده مشهد تعجب میکنم . زیرا برجام داخلی اگر هدفش همگرایی ملی و وحدت بیشتر باشد و به تایید مقام معظم رهبری برسد چه اشکالی دارد ؟
  • سعدى A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    9 0
    اين آقاى كريمى قدوسى جزء تندروهاى دوآتشه كه موردتنفرمردم هستندميباشداينهاهنوزنفهميده اندكه ملت چگونه به آنهانگاه ميكنند.