۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷

«هیولای پول» به کارگردانی جودی فاستر پنج‌شنبه در جشنواره جهانی فیلم کن به نمایش درآمد. فاستر در این فیلم به وضوح بانک‌ها را مسئول بحران‌های اقتصادی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فاستر در چهارمین فیلم سینمایی بلند خود در مقام کارگردان از بازیگران سرشناسی مانند جرج کلونی، جولیا رابرتس و جک اُکانل استفاده کرده است.

کلونی در «هیولای پول» نقش یک کارشناس اقتصادی تلویزیون را بازی می‌کند، که در یک برنامه زنده تلویزیونی گروگان فرد متوهمی می‌شود که پس از گوش سپردن به توصیه‌های اقتصادی او پول زیادی را از دست داده، و در مقام انتقام برآمده است.

 دامینیک وست که در این فیلم نقش یک بانکدار را بازی می‌کند، پیش از نمایش فیلم در یک نشست خبری گفت: «من تا کنون ندیده بودم که هالیوود به بحران‌های مالی واکنش نشان دهد. در این فیلم نقش بانکداران در بحران‌های مالی به شیوه‌ای چشمگیر و باجزئیات فراوان نمایش داده می‌شود، این موضوع سبب شد تمایل پیدا کنم که نقش بانکدار شرور داستان را بازی کنم.»

در این بین جرج کلونی هم به ستایش از فیلم پرداخت و گفت: «اینکه فرد نادانی در تلویزیون به شما بگوید پول خود را کجا سرمایه‌گذاری کنید، و این کار را به خوبی انجام دهد، مردم هم توصیه‌های او را بپذیرند و در زندگی واقعی پولشان را از دست بدهند، و دیگران هیچ آسیبی از کل این قضایا نبینند، برای ما عادی شده است.»

دو جایزه اسکار بهترین بازیگر زن توانایی بازیگری جودی فاستر را به رخ می‌کشد، اما این بازیگر موفق از سال 1991 با فیلم «تیت مرد کوچک» پا به عرصه کارگردانی گذاشت. «خانه‌ای برای تعطیلات» و «سگ آبی» دو فیلم دیگر او مقام کارگردان هستند.

فاستر گفت: «مردم هنوز هم خواستار ساخت فیلم‌هایی هستند که بدون بازیچه قراردادن تماشاگر، آن‌ها را به فکر فرو برد و احساسشان را برانگیزد. اما این‌گونه فیلم‌ها زیاد ساخته نمی‌شوند. این فیلم با به چالش کشیدن شیوه روایت داستان، دوراهی انتخاب میان فیلم‌های جریان اصلی سینما و فیلم‌های هوشمند را از میان برمی‌دارد. می‌توان هر دوی آن‌ها بود.»

«هیولای پول» یک سال پس از «رکود بزرگ» به سینما می‌آید. «رکود بزرگ» هم موضوعی اقتصادی درباره مدیران خائن وال‌استریت در دوره یک بحران مالی داشت و اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد.

منبع: رویترز / 12 می

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =