بیش از دویست نفر از ساکنان فلوجه که تعدادی کودک هم در میان آنها مشاهده می شود تاکنون به گرسنگی یا نبود دارو جان باخته اند.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تلویزیون بی بی سی انگلیسی در گزارشی می گوید: بسیاری از ساکنان شهر فلوجه در ماههای اخیر به علت نبود مواد غذایی مورد نیاز، از گرسنگی جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر دیگر از ساکنان این منطقه هم با خوردن گیاه و غذای حیوانات زنده مانده اند. اکنون ساکنان فلوجه از دولت عراق درخواست می کنند که به محاصره این شهر پایان بدهد و اجازه دهد نیازهای اولیه ساکنان آن شامل مواد غذایی و دارو برای آنها ارسال شود.

شهر فلوجه در طول دو سال گذشته در کنترل گروه داعش بوده است و ارتش عراق از شش ماه قبل این شهر را محاصره کرده است و برای عملیاتی تمام عیار در این شهر جهت آزادسازی آن آماده می شود.
احمد ماهر خبرنگار شبکه بی بی سی، در بغداد در گزارشی به وضع دشوار ساکنان فلوجه پرداخت. در ابتدای این گزارش، یک زن اهل فلوجه گفت: مادر چند کودک هستم ما از گرسنگی در حال مرگ هستیم. این بی عدالتی است. سکوت نکنید.

زن دیگری هم گفت: لطفا به ما رحم کنید. ما هیچ غذایی برای خوردن نداریم. ما با خوردن علوفه خود را زنده نگه می داریم.

خبرنگار بی بی سی گفت، ما بعدها مطلع شدیم که این زن اهل فلوجه به علت گفتگو با ما توسط گروه داعش مجازات شده است.
خبرنگار بی بی سی افزود نماینده مردم فلوجه در مجلس عراق هم گفت: دهها هزار نفر از شهروندان در این شهر توسط نیروهای شبه نظامی گرفتار شده اند. در شش ماه گذشته هم این افراد به علت محاصره نیروهای دولتی با دشواری های بیشتری مواجه شده اند. ما اسناد کاملا معتبری در اختیار داریم که نشان می دهند افرادی از ساکنان شهر فلوجه از گرسنگی یا به علت نبود دارو جان باخته اند. بیش از دویست نفر از ساکنان فلوجه که تعدادی کودک هم در میان آنها مشاهده می شود تاکنون به گرسنگی یا نبود دارو جان باخته اند.
خبرنگار بی بی سی در ادامه افزود: گفتگو با ساکنان فلوجه که در اختیار گروه داعش است تقریبا غیرممکن است. ارتباط با جهان خارج برای آنها به شدت خطرناک است. در صورتی که آنها این مسئله را نادیده بگیرند و با جهان خارج ارتباطی برقرار کنند یا شلاق زده خواهند شد یا در ملا عام به دار آویخته خواهند شد.

شهر فلوجه از مدتها قبل درگیر جنگ و درگیری بوده و از زمان اشغال عراق این منطقه به مأمنی برای گروه های جهادگرا بوده است. اکنون نیروهای عراقی در تمام مناطق اطراف این شهر مقرهای ایست و بازرسی ایجاد کرده اند. با این حال نیروهای عراقی استفاده از گرسنگی را به عنوان ابزاری برای جنگ ضد داعش رد می کنند.
هماهنگ کننده کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در عراق گفت ما سه گذرگاه انسانی را در اطراف فلوجه ایجاد کرده ایم. ساکنان فلوجه هم می توانند با ورود به این کریدورها کمک های غذایی و دارویی مورد نیاز را از ما دریافت کنند.

منبع: واحد مرکزی خبر 

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =